Superior’s Responsibility for Quality and Safety (10 cr)
Code: 8T00DQ56-3001
General information
- Enrolment period
- 12.11.2019 - 09.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2020 - 19.02.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students
- are able as supervisors to apply the laws, regulations, and instructions regulating the safety of the foods in field
- understand the significance of microbiology, hygiene and cleanness services in ensuring safety
Content (course unit)
WHY competence of microbiology and hygiene is so important in the field?
WHICH quality and safety issues does the supervisor have to know in the field?
HOW does legislation regulate the operation of supervisors and employees?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is familiar with the concepts which are related to quality and safety and with the legislation which directs them.
The student performs the given tasks as directed.
Students work in a group and look at things from their own perspective.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to apply, compare and structure concepts related to quality and safety and the legislation that governs them. The student can estimate on the basis of the legislation problems which are related to safety and quality.
The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities but also the activities of the group.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student can analyse and can solve wide problems which are related to quality and safety. The student can work responsibly, flexibly and constructively in the cooperation.
The student takes responsibility and undertakes not only his / her own activities but also the activities of the group.
Location and time
Opintojakso alkaa ke 8.1.2020 klo 9.00.
Exam schedules
Tentit:
18.2.2020
Uusinta:
ke 11.3. klo 9-12
ke 25.3. klo 9-12
Evaluation methods and criteria
Tentti 50%
Puhtauden laadun arviointi tehtävä 20%
Työturvallisuuspäivät 20 %
Vertaisarviointi 10%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- luennot
- työpajatyöskentely
- paneeli
- tentti
- harjoitukset
- opetuskeskustelut
- tutustumiskäynnit
- tiimityöskentely
Learning materials
Moodlessa oleva aineisto.
Student workload
Kontaktiopetus ja tiimitapaamiset 50%
Itsenäinen työskentely 50%
Content scheduling
Aikataulu on Moodlessa.
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Harjoitustehtävät yhteistyössä työelämän kanssa.
Further information
Opintojakso alkaa ke 8.1.2020 klo 9.00.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunne laatuun ja turvallisuuteen liittyviä käsitteitä sekä niitä ohjaavaa lainsäädäntöä.
Opiskelija ei suoriudu annetuista tehtävistä ohjattuna.
Opiskelija ei toimi ryhmässä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tuntee laatuun ja turvallisuuteen liittyviä käsitteitä sekä niitä ohjaavaa lainsäädäntöä.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjattuna.
Opiskelija toimii ryhmässä ja tarkastelee asioita omasta näkökulmastaan.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa, vertailla ja jäsentää laatuun ja turvallisuuteen liittyviä käsitteitä ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä. Opiskelija osaa arvioida turvallisuuteen ja laatuun liittyviä ongelmia lainsäädännön pohjalta.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa, vertailla ja jäsentää laatuun ja turvallisuuteen liittyviä käsitteitä ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä. Opiskelija osaa arvioida turvallisuuteen ja laatuun liittyviä ongelmia lainsäädännön pohjalta.
Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös ryhmän toimintaan.