Siirry suoraan sisältöön

Osto- ja myyntikanavat (5 op)

Toteutuksen tunnus: 8U00DR26-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 29.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.03.2020 - 17.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Palveluliiketoiminnan johtamisen ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sanna Luoto
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Opintojakso
8U00DR26

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa
- tunnistaa palvelualojen yritysten erilaisia osto-, jakelu- ja myyntikanavia
- käyttää ja tuottaa liiketoimintatietoa palveluyrityksen tuloksellisuuden ja tehokuuden parantamiseksi sekä kanavien valitsemiseksi
- kehittää omaa hankintaosaamistaan ja neuvottelutaitojaan

Sisältö (Opintojakso)

- keskeiset osto-, jakelu- ja myyntikanavat
- markkinoinnin, ostojen ja myynnin tunnusluvut
- tuottojohtamisen perusteet

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Tuntee joiltain osin osto- ja myyntikanavien toimintaa. Tunnistaa pääkanavat ja tunnuslukuja.
Ymmärtää hankinta- ja myyntikanavien merkityksen organisaation liiketoiminnassa.
Osaa hyödyntää niukalti osto- ja myyntikanavia sekä niiden tunnuslukuja organisaation kehittämiseen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Tuntee hyvin osto- ja myyntikanavien sisältöjä ja hyötyjä. Ymmärtää osto- ja myyntikanavien tietovarantoja ja tunnuslukuja.
Hallitsee ja hyödyntää hyvin osto- ja myyntikanavia sekä osaa vertailla ja valita niitä organisaation kehitysprojekteihin.
Parantaa omaa tuottojohtamisosaamistaan.
Kehittää organisaation osto- ja myyntijakelukanavastrategiaa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Tuntee hyvin osto- ja myyntikanavien sekä tuottojohtamisen liiketoiminnallisen merkityksen ja niiden vaikutuksen palveluliiketoimintastrategioihin. Osaa analysoida ja ennakoida osto- ja myyntikanavien toiminnan hyötyjä organisaation ja toimialan liiketoiminnan arvon rakentamiseen.
Hallitsee monipuolisesti osto- ja myyntikanavia sekä ymmärtää niiden tietovarantoja.
Osoittaa palveluliiketoiminnallista ja tuottojohdollista kokonaisajattelua ja arvonluontia.

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan verkossa 16.03.-17.05.2020.
Verkko-opiskelun lisäksi lähipäivät TAMK:ssa 18.04. ja 07.-08.05.2020.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tulossa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tulossa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu
Yhteisöllinen oppimispiirityöskentely verkossa ja kontaktipäivänä
Lähiopetus

Oppimateriaalit

Nieminen, Sanna. Hyvä hankinta - parempi bisnes. Helsinki: Talentum Pro, 2016.
Sylvester, Ken. Negotiating in the Leadership Zone . London, UK: Elsevier Science, 2016.
Kirjat ovat saatavilla e-kirjana TAMK:n kirjaston kautta.
Lisäksi opintojakson aikana osoitettava verkkomateriaali.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op., joka vastaa n. 135h opiskelijan työmäärää. Opintojakson kuormittavuus voi vaihdella riippuen opiskelijan valmiuksista.

Sisällön jaksotus

Tulossa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla voidaan hyödyntää omaa työpaikkaa oppimisympäristönä.

Lisätietoja opiskelijoille

Lähiopetukseen osallistumista edellytetään.

Siirry alkuun