Instrumental Skills 1 (15 cr)
Code: 2X00ER45-3001
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 31.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2019 - 08.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Heini Kärkkäinen
- Lauri Pulakka
- Pauliina Kupiainen
- Petri Mäkiharju
- Laura Vikman
- Petri Antikainen
- Seppo Planman
- Markus Hohti
- Tanja Karjalainen
- Pekka Ahonen
- Pekko Pulakka
- Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch
- Tapio Kilpinen
- Malla Vivolin
- Mirja Kopra
- Janne Malinen
- Joona Pulkkinen
- Pauliina Paasila
- Antti Hirvonen
- Risto Kyrö
- Markus Yli-Jokipii
- Hanna Hurskainen
- Maria Itkonen
- Person in charge
- Pekka Ahonen
- Course
- 2X00ER45
Objectives (course unit)
Students have improved their playing-and singing-technical-skills and has know-how to personal artistic expression and wide shape of the whole. Students are capable to perform different musical styles repertoire. Students have prerequisites of performing in public concerts.
Musical Theatre:
Students know the key repertoire of music theatre and rhythm music and its different styles and style means. Students have prerequisites of performing in public concerts.
Content (course unit)
Content
Versatile learning of the repertoire of level C or B, including at least half of repertoire of the level in question.
Musical theatre:
Learning of keyrepertoire of musictheater and rhytmmusic and its charasteristic styles.
Repertoire and performance requirements are defined in performance requirements of Tampere University of Applied Sciences
Prerequisites (course unit)
Prior requirements
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Evaluation criteria Satisfactory (1-2)
The student is capable of performing repertoire of professional level.
The artistic and technical mastery of the instrument is at a satisfactory level. The sound culture is restricted. Mastery of musical entities is poor.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Good (3-4)
The student has technical and artistic mastery of the repertoire and can articulate the charasteristic features of different styles. The student`s sound culture is fairly extensive and mastery of musical entities is good.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Excellent (5)
The student demonstrates not only excellent technical mastery of the repertoire but also artistic and personal strength of expression.. The student`s rendering of the charasteristic features of different styles is particularly impressive.
The student`s sound culture is extensive and he/she is capable of creating controlled stylistic entities.
Location and time
Musiikkiteatteri:
Tunniit sovitaan henkilökohtaisesti opettajan kanssa. Oppitunteja on 27 kertaa lukuvuodessa, tunnin kesto on 60 min.
Musiikkipedagogi:
Tunnit sovitaan henkilökohtaisesti opettajan kanssa.
Oppitunteja on 27 kertaa lukukaudessa ja tunnin kesto on 75 minuuttia.
Exam schedules
Musiikkiteatteri:
Sovitaan erikseen vastaavan opettajan kanssa.
Musiikkipedagogi:
Kevätlukukaudella esiintyminen opiskelijakonsertissa tai muussa julkisessa tilaisuudessa, jonka asiantuntija arvioi
numeraalisesti.
Assessment methods and criteria
Musiikkiteatteri:
Osallistuminen opetukseen ja järjestetyille mestarikursseille sekä konsertteihin. Esiintyminen syyslukukaudella konsertissa, josta saadaan kirjallinen palaute. Instrumenttiosaaminen 1 suoritus tapahtuu kevätlukukaudella konsertissa, joka arvioidaan.
Musiikkipedagogi:
Asiantuntija arvioi yhdessä opettajan kanssa lukuvuoden aikaisen kehitysen ja tuntiaktiivisuuden numeraalisesti kevätlukukauden loppuun mennessä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Musiikkiteatteri:
Yksilöopetus sekä mestarikurssit. Ryhmäopetusta mahdollisuuksien mukaan.
Keskeiseen musiikkiteatteriohjelmistoon ja rytmimusiikin eri tyylilajeihin ja näiden tunnusomaisiin tyylipiirteisiin tutustuminen ja omaksuminen.
Musiikkipedagogit:
Yksilöopetus sekä mestarikurssit, ryhmäopetus sekä oma itsenäinen työ.
Keskeiseen opetusmateriaaliin sekä tyylilajeihin tutustuminen sekä niiden omaksuminen ja hallinta.
Learning materials
Musiikkiteatteri:
Ohjelmistosta sovitaan opettajan kanssa.
Musiikkipedagogi:
Ohjelmistosta sovitaan erikseen opettajan kanssa.
Student workload
Musiikkiteatteri:
Vaatii sitoutumista ja säännöllistä osallistumista opetukseen, sekä säännöllistä henkilökohtaista harjoittelua. Osallistuminen konsertteihin ja mestarikursseihin kuuluu opetukseen.
Musiikkipedagogi:
Sitoutunut ajankäyttö päivittäin lukukauden aikana,
Osallistuminen konsertteihin sekä muihin järjestettyihin tilaisuuksiin kuuluu opetukseen.
Content scheduling
Musiikkiteatteri:
Opetus jatkuu tasaisesti läpi lukuvuoden. Produktioviikoilla syksy 46-48 ja kevät 6-8 ei ole opetusta.
Musiikkipedagogi:
Opetus jatkuu tasaisesti läpi lukuvuoden lukuunottamatta produktioitten aiheuttamia opetuskatkoja.
Niistä ilmoitetaan erikseen.
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Musiikkiteatteri:
Konsertit ja esiintymiset.
Musiikkipedagogi:
Konsertit ja esiintymiset yhteistyötahojen järjestämissä tilaisuuksissa.
Further information
The Achievement of course can be organized in English.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Musiikkiteatteri:
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen riittävästi. Hän ei ole ilmoittanut tai neuvotellut poissaoloistaan/ tai tehnyt vaadittavia, suoritusta täydentäviä lisätehtäviä.
Musiikkipedagogi:
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen riittävästi. Hän ei ole ilmoittanut poissaoloistaan tai tehnyt vaadittuja tehtäviään.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmiston.
Taiteellinen ja tekninen instrumentin hallinta on tyydyttävää. Sointikulttuuri on rajoittunut. Musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on välttävää.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee ohjelman teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä.Opiskelijan sointikulttuuri on kohtalaisen monipuolinen ja musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on hyvä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa ohjelman erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan sointikulttuurin sekä kykenee luomaan hallittuja muotokokonaisuuksia.