Asiakastyön harjoittelu II (15op)
Toteutuksen tunnus: 7S00CW69-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.04.2019 - 31.05.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.08.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 15 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sosiaali- ja terveysala
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 70
- Koulutus
- Sosionomin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Piia Roos
- Niina Koskela
- Juha Santala
- Ulla-Maija Takkunen
- Sanna Keskikuru
- Petteri Väkiparta
- Toni Leander
- Tuija Laakso
- Minna Nurminen
- Hanna-Kaisa Korpikoski
- Tuija Landström
- Opintojakso
- 7S00CW69
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa paneutua erityisesti eettisten kysymysten tuomiin haasteisiin asiakastyön ja palveluohjauksen käytännöissä ja nostaa niitä esille
- osaa luoda luottamuksellisen ja ammatillisen asiakassuhteen, perehtyy erilaisiin asiakastyön menetelmiin käytännössä ja hankkii kokemusta jonkin menetelmän käytöstä
- osaa arvioida asiakassuhteiden toteutumista sosiaalityöhön liittyvien teoriaopintojen pohjalta
- osaa tukea asiakkaan omia voimavaroja
- osaa arvioida ennaltaehkäisevän, korjaavan ja rakenteellisen työn mahdollisuuksia asiakastyössä
- osaa tunnistaa palveluohjauskäytäntöjään ja palvelujärjestelmiä asiakaslähtöisesti
- osaa kuvata ihmisten sosiaalisten toimintaedellytysten ja yhteiskunnallisen päätöksenteon välisen yhteyden
- osaa jäsentää sosiaalisia ongelmia yhteiskunnallisessa viitekehyksessä
- osaa arvioida kriittisesti omaa ammatillista kasvuaan asiakastyöosaamisessa sekä palvelujärjestelmäosaamisessa
- osaa etsiä harjoittelupaikan tuottamien kysymysten pohjalta tutkimustietoa, minkä avulla voi jäsentää kokemuksiaan
Sisältö (Opintojakso)
Sosiaalialan eettinen osaaminen
Asiakastyön osaaminen
Sosiaalialan palvelujärjestelmäosaaminen
Kriittinen ja osallistava yhteiskuntaosaaminen
Tutkimuksellinen kehittämis- ja johtamisosaaminen
Arviointiasteikko
0-5