Siirry suoraan sisältöön

Ennakointi- ja kehittämisosaaminen (10op)

Toteutuksen tunnus: 1L00EU90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2019 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
7 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajankoulutus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Ammatillinen opinto-ohjaajankoulutus
Opettajat
Harri Kukkonen
Ari Jussila
Vastuuhenkilö
Ari Jussila
Opintojakso
1L00EU90

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.

Sisältö (Opintojakso)

Mikä on ennakoinnin merkitys ohjauksessa?
Miten ennakointitietoa kerätään ja hyödynnetään ohjauksessa?
Miten tutkimustietoa hyödynnetään ohjauksessa?
Miten ohjaustoimintaa arvioidaan ja kehitetään?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Aika ja paikka

ei määritetty

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttejä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Oppimateriaalit

Sovitaan opintojakson alussa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Sisällön jaksotus

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Kansainvälisyys

ei tässä toteuksessa

Lisätietoja opiskelijoille

ei

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Arvioi ennakointiraporttien ja -selvitysten perusteella omaa työtään ja sen tulevaisuutta.
- Seuraa ja osallistuu työelämän keskusteluihin sekä tekee sen perusteella johtopäätöksiä saamistaan signaaleista ohjauksen tueksi.
- Hyödyntää mediaa monipuolisesti ja kriittisesti työssään.
- Tietää ennakoinnin merkityksen ja huolehtii, että opiskelijan tulevaisuuden ratkaisujen tukeminen on ohjauksen lähtökohtana.
- Tietää tutkimustiedon merkityksen ja käyttää tutkimustietoa ohjaustyössään.
- Arvioi koulutuksen ja ohjauksen kehityksen ja ajankohtaisten asioiden vaikutuksia omaan työhönsä.
- Omaa valmiudet toimia oman organisaation kehittäjänä ja hyvinvoinnin edistäjänä huomioiden ennakoidut ja tapahtuvat muutokset.
- Seuraa ja osallistuu ohjaukseen ja koulutukseen liittyvään keskusteluun ja tuottaa sisällöllisesti ja muodollisesti laadukasta materiaalia kehittämistyöhön ja keskusteluun, tutkivaa ja kehittävää työotetta käyttäen.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Siirry alkuun