Siirry suoraan sisältöön

3D Games Programming (5op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CW06-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 06.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 07.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Gareth Noyce
Opintojakso
4A00CW06

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Learning goals for a good performance
Creation of 3D game with a range of game mechanics
Thorough understanding of the PhysX system and when NOT to use it
Optimal use of assets and code for a performant game on chosen platform

Learning goals for acceptable performance
Creation of 3D game prototype
Understanding of game physics
Understanding of performance in 3D Games

Sisältö (Opintojakso)

Student is able to:
Apply a range of 3D transforms to objects for player control
Design and implement the basis of simple AI for NPC characters and player threats using Raycasts, triggers and other physics events
Create complex Finite State Machines to manage the game flow

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun