Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00EC71-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 06.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2019 - 21.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Avoin AMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosiaalialan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Satu Kylmälä
Tutta Tanttari
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
NY00EC71

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

Kontaktikerrat pe 20.9 klo 8.30-15.30, to 31.10. klo 8.30-15.30 ja to 28.11. klo 8.30-11.30

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- tehtävät ja projektit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät opintojakson tiedoista

Arviointiasteikko

0-5

Oppimateriaalit

Löytyy verkkototeutukselta Tabula toteutuksen alkaessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- 135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kolme lähikertaa pe 20.9 klo 8.30-15.30, to 31.10. klo 8.30-15.30 ja to 28.11. klo 8.30-11.30 ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo

Sisällön jaksotus

kts. Tabula

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- sovitaan henkilökohtaiseti tarpeen mukaan

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- harjoitus/projektityö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle

Kansainvälisyys

- vieraskielinen lähdemateriaali

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson lähiopetus järjestetään
Pakollinen läsnäolo lähikerroilla ja toimeksiantajan projektiin sitoutuminen ja sen läpi vieminen.

Siirry alkuun