Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)
Toteutuksen tunnus: NY00EC71-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 06.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2019 - 21.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Avoin AMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosiaalialan ylempi tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Satu Kylmälä
- Tutta Tanttari
- Vastuuhenkilö
- Satu Kylmälä
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
- Opintojakso
- NY00EC71
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
Sisältö (Opintojakso)
Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.
Aika ja paikka
Kontaktikerrat pe 20.9 klo 8.30-15.30, to 31.10. klo 8.30-15.30 ja to 28.11. klo 8.30-11.30
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
- tehtävät ja projektit
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät opintojakson tiedoista
Arviointiasteikko
0-5
Oppimateriaalit
Löytyy verkkototeutukselta Tabula toteutuksen alkaessa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- 135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kolme lähikertaa pe 20.9 klo 8.30-15.30, to 31.10. klo 8.30-15.30 ja to 28.11. klo 8.30-11.30 ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo
Sisällön jaksotus
kts. Tabula
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
- sovitaan henkilökohtaiseti tarpeen mukaan
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
- harjoitus/projektityö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle
Kansainvälisyys
- vieraskielinen lähdemateriaali
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakson lähiopetus järjestetään
Pakollinen läsnäolo lähikerroilla ja toimeksiantajan projektiin sitoutuminen ja sen läpi vieminen.