Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Sound Design (3 op)

Toteutuksen tunnus: IM00DR90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Media and Arts
Toimipiste
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettajat
Petteri Rajanti
Media-and-Arts Virtuaalihenkilö
Vastuuhenkilö
Petteri Rajanti
Ryhmät
19MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
Opintojakso
IM00DR90

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Students is able to use basic sound design techniques and tools for games, interactive media, tv and films. Student is able to collaborate in an international student team.

Sisältö (Opintojakso)

- soundscape
- image and sound narration
- recording effects and narration in and outside the studio
- synchronisation of sound and image
- using current techniques and tools needed for production
- mixing
- sustainable development

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

TAMK's general instruction for grading will be applied and details agreed at the beginning of course implementation:

https://intra.tamk.fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi

Aika ja paikka

30.09.- 25.11.2019. Mostly on mondays, 10-15
Mediapolis, Radiosiipi, mostly classroom 13023 aka Avid-Protools aka Enterprise

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

assignmnet deadlines in Tabula

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assignments and essays are evaluated, both by other students and teachers.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching, learning assignments, field work, project work and essays
Students use basic sound design techniques and tools for games, interactive media, tv and movies in short assignments

Oppimateriaalit

Englanniksi
Agreed at the beginning of the course, material is mostly in Tabula.
Suggestion: David Sonnenschein: Sound Design.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Schedule is in Pakki and Tabula, in Tabula only rough, in Pakki all changes.

Sisällön jaksotus

Schedule is in Pakki and Tabula, in Tabula only rough, in Pakki all changes.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ask for possibilities for using your own sound design projects as course assignments. Missing classes can be compensated by doing extra essays and/or assignments. It is going to harder, though, not easier.

Lisätietoja opiskelijoille

Most assignments are done with headphones, so bring your own if possible.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student fails to hand in assignments. Student fails to attend classes.
no assignments, not present

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student hands in the assignments. Assignments shows decent skills. Student attend at least 40% of classes. Student shows decents participation in classes.
2 assignments, present 75%, essay 1-2

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student hands most of the assignments in time. Assignments shows good skills. Student attend at least 60% of classes. Student shows active participation in classes.
3 assignments, present 80%m, essay 3-4

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student hands all assignments in time. All the assignments shows exceptional skills. Student attend at least 80% of classes. Students shows very active participation in classes.
all assignments, present, essay 4-5

Siirry alkuun