Siirry suoraan sisältöön

eHealth ja digitaaliset palvelut (5op)

Toteutuksen tunnus: 7L00CS86-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.06.2019 - 23.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 30.11.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kliininen asiantuntija YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mirva Kolonen
Taru Manner
Vastuuhenkilö
Taru Manner
Opintojakso
7L00CS86

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-osaa analysoida eHealth -alueeseen ja digitalisaatioon liittyviä käsitteitä
-tunnistaa kehittämistarpeita ja haluaa ratkaista niitä sekä omassa toiminnassaan että työympäristössään
-ymmärtää digitaalisen asiakkuuden mahdollisuudet
-ymmärtää perusteet käytettävyyden arvioinnille
-ymmärtää järjestelmien integroinnin perusteet

Sisältö (Opintojakso)

-keskeiset käsitteet aihealueella
-käytössä olevat digitaaliset järjestelmät
-terveysteknologia ja digitaaliset palvelut Suomessa ja kansainvälisesti
-digitaalisten palveluiden käytettävyys

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ylempi arviointitaso sisältää alemman

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Osallistavat luennot, ryhmäkeskustelut opetuksen yhteydessä ja verkossa.
Verkkotehtävät.
Asiantuntijaluennot, alustukset
Soveltavaan osaamiseen liittyvä tehtävä.

Oppimateriaalit

Kurssin aikana tabulassa jaetut materiaalit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op opiskelijan työnä 135h
Lähiopetusta 16h, itsenäistä työskentelyä, työskentelyä ryhmissä

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävä on mahdollista tehdä työelämäyhteydessä.

Lisätiedot

Opettajat Taru Lehtimäki ja Tapio Yrjölä

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- Ei osaa määritellä alaan liittyvää käsitteistöä
- Ei tunnista järjestelmien käytettävyyden ongelmia
- Ei osallistu opetukseen, eikä palauta kehittämistehtävää

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- tunnistaa joitakin keskeisiä aihealueen käsitteitä
- tunnistaa asiakastyön ongelmia liittyen saavutettavuuteen ja digitaalisuuteen
- tunnistaa terveysteknologian järjestelmiä ja niiden toimivuuden periaatteita

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa määritellä aihealueen keskeiset käsitteet
- ymmärtää asiakaslähtöisen käytettävyyden arvioinnin perusteet
- tunnistaa järjestelmien integrointiin liittyvät haasteita
- Osaa kuvata käytännön ongelman ja luoda ongelmaan digitaalisen tai teknologisen ratkaisun

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa käyttää sujuvasti aihealueen keskeisiä käsitteitä ja määritellä niiden sisältöjä erilaisissa konteksteissa
- hallitsee digitaalisten järjestelmien käyttöä, käytettävyyden asiakaslähtöistä arviointia ja osaa kuvata kehittämistarpeita perustellen
- ymmärtää teknologisen kehityksen ja digitaalisten palveluiden tilan Suomessa ja kansainvälisesti
- osaa soveltaa luovasti oppimaansa kuvaamansa käytännönongelman innovatiivisessa ratkaisemisessa digitaalisesti tai teknologiaa hyödyntäen

Siirry alkuun