Siirry suoraan sisältöön

Projektin esisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5S00BU72-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 31.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sähkö- ja automaatiotekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sähkö- ja automaatiotekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Airikka
Mika Ijas
Mikko Ukonaho
Petri Pohjola
Tomi Salo
Kari Naakka
Vastuuhenkilö
Jarkko Lehtonen
Opintojakso
5S00BU72

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa tehdä oman ammattialan mukaista esisuunnittelua sekä soveltamaan oman alansa tekniikan tietojaan kokonaisuuteen, joka sisältää eri osa-alueita monelta tekniikan alueelta. Opiskelija osaa erilaisia esisuunnittelun vertailutekniikoita, ideointimenetelmiä sekä tuottamaan edellisten perusteella teknisen esisuunnitelman.

Sisältö (Opintojakso)

Projektin esisuunnittelu alkaa selvitysvaiheella, jossa vertaillaan erilaisia toteutusmahdollisuuksia käsillä olevan projektin tekemiseksi. Tuloksena syntyy kirjallisuusselvitys ja alustava projektisuunnitelma aikatauluarvioineen. Kirjallisuusselvityksessä esitetään olemassa olevat toteuttamisvaihtoehdot, jotka liittyvät käsillä olevaan aiheeseen.

Päiväkirjan pito käynnistyy alusta pitäen.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

5S00BU71 Projektin määrittely

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Raportit, Portfoliot, Näytöt, Keskustelut, Vertais- ja itsearviointi

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Projektioppiminen, Tietoiskut, Työpajatyöskentely, Esitelmät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähtökohtana opiskelijan kokonaistyön mitoitus (27 h/op). Työnteko ja rytmitys on opiskelijavetoista, projektitavoitteen mukaista. Innovoidaan omaa projektia käyttäen hyväksi esimerkiksi Innoevent 2019 tapahtumassa opittuja menetelmiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

oppimisprojektit ovat työelämälähtöisiä

Kansainvälisyys

osa projekteista kv-aihioita,

Lisätiedot

Opintojakson suorittaminen vaatii ahkeraa ja kurinalaista työskentelyä sekä aktiivista osallistumista työryhmän jäsenenä eri rooleissa. Opetuskielenä on suomi ja tarvittaessa myös englanti.

Projekti voidaan hylätä seuraavista syistä
- ohjaaja on hoitanut kaiken yhteydenpidon asiakkaaseen
- ryhmä ei ole kokoontunut lainkaan dokumentoidusti
- ryhmä ei ole tehnyt projektisuunnitelmaa ja/tai projektiraporttia
- ryhmä ei ole arvioinut onnistumistaan

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Projekti voidaan hylätä seuraavista syistä
- ohjaaja on hoitanut kaiken yhteydenpidon asiakkaaseen
- ryhmä ei ole kokoontunut lainkaan dokumentoidusti
- ryhmä ei ole tehnyt projektisuunnitelmaa ja/tai projektiraporttia
- ryhmä ei ole arvioinut onnistumistaan

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tunnistaa projektin eri osa-alueet ja projektiin osallistuvien henkilöiden toimintaroolit. Opiskelija tiedostaa esisuunnittelun vaatimia teknisiä kokonaisuuksia ja ryhmittelyä. Opiskelija hallitsee tuetusti projektisuunnitelman laadintaa, aikataulutusta ja projektin hallinnointia.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija tuntee hyvin projektityöhön liittyvät toiminnot ja suoriutuu itsenäisesti annetuista tehtävistä. Opiskelija kykenee tuomaan oman osaamisalueensa mukaisia tietoja ja taitoja projektin eteenpäin saamiseksi. Opiskelija pystyy toimimaan ryhmässä hyvin ja annetussa aikataulussa. Opiskelija kykenee viestimään kirjallisesti ja suullisesti hyvin,

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija hallitsee erinomaisesti kaikki projektin osa-alueet ja pystyy soveltamaan taitojaan projektin eteenpäin viemiseksi. Opiskelija pystyy ottamaan vastuuta projektin johtamisesta ja toimii ryhmässä aktiivisesti toisia auttaen. Opiskelija kykenee viestimään kirjallisesti ja suullisesti sujuvasti,

Siirry alkuun