Mobiilipeliohjelmointi (6op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CP22-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.11.2018 - 14.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jussi Pohjolainen
- Jan Krebber
- Opintojakso
- 4A00CP22
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka käyttää hyväkseen ulkopuolista web-palvelua
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää persistentin tallennuksen
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää useampia kenttiä.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija rakentaa yhteistyössä ryhmänsä kanssa toimivan 2D-pelin
Opiskelija osaa toteuttaa 2D-pelin, joka sisältää peliobjekteja, törmäyksiä ja näppäinkomentoja
Opiskelija osaa dokumentoida toteuttamansa 2D-pelin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten 2D-pelejä ohjelmoidaan?
Miten peliobjektit, törmäyksen hallinta ja käyttäjän syöte toteutetaan osana 2D-peliä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Johdatus ohjelmointiin tai vastaavat tiedot
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehdyt viikkoharjoitukset (40%), ryhmässä toteutettu julkaistettava mobiilipeli (60%), läsnäolo
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, demonstraatiot, itsenäinen opiskelu, ongelmalähtöinen opiskelija, virtuaaliopetus
Oppimateriaalit
Kurssin kotisivut
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetusta 2 + 2 h, itsenäistä opiskelua 4 h per viikko.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso liittyy olennaisesti 18tiko kevään yhteiseen projektiin. Opintojaksolla toteutetaan mobiilipeliprojektin ohjelmointiosuus.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Alle 50% harjoituksista tai julkaisematon mobiilipeli
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
50% - 70% harjoituksista ja tyydyttävä julkaistu mobiilipeli
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
70% - 90% harjoituksista ja hyvä julkaistu mobiilipeli
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
90% - 100% harjoituksista ja kiitettävä julkaistu mobiilipeli