ICT-palvelun kehittämisprojekti (3op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CM85-3013
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 25.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pekka Yliruusi
- Opintojakso
- 4A00CM85
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa hyödyntää osaamisensa ICT-palvelun kehittämisprojektissa.
Opiskelijatiimi tuottaa ICT-palvelun.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta palvelun?
Miten suunnittelen ja toteutan palvelun laadukkaasti?
Onko palvelulla markkinoita?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.
-Läsnäolo
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti
-Vertaisarvionti
-Asiakkaan antama arvio projektiryhmän/yksittäisen opiskelijan työskentelystä
-Muut tehtävät opintojakson aikana
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset, asiakkaan kanssa kokoustaminen ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.
Oppimateriaalit
Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin tehtävien perusteella.
Oheismateriaalia
http://doc.aldebaran.com/2-4/software/choregraphe/index.html
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso jakautuu kahdelle jaksolle ja opiskelijan oletetaan tekevän opintojaksolla asiakkaan projektin hyväksi n. 5,5 tuntia per viikko.
Sisällön jaksotus
Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille 14-16 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy asiakkaalle tehtävän projektin mukaan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tavoitteena opintojaksolla on aina tehdä aito projekti oikealle asiakkaalle.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti.
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 6 op:n eli 162 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan vähintään tyydyttäväksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan merkittäväksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi .
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.