Yrkessvenska för musikbranchen (3 op)
Toteutuksen tunnus: 2X00CF61-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2019 - 24.10.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2019 - 20.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Musiikki
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 6 - 30
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
- Musiikin tutkinto-ohjelma, Muusikko
- Opettajat
- Joni Sallila
- Opintojakso
- 2X00CF61
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa kommunikoida tarkoituksenmukaisesti erilaisissa ammatillisissa viestintätilanteissa
- osaa musiikkialan keskeisintä termistöä
- osaa kertoa omasta ammattialan osaamisestaan ja tavoitteistaan
- osaa hakea ja tulkita oman alansa ammatillista tietoa ruotsinkielisistä julkaisuista
- osaa arvioida, ylläpitää ja kehittää omaa kielitaitoaan ja kielen oppimistaitojaan
- saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen suullisen ja kirjallisen taidon
Sisältö (Opintojakso)
- autenttiset ammatilliset tekstit, musiikkialan sanasto
- alan työtehtävät
- omasta koulutuksesta ja omista tavoitteista kertominen
- oman alan tuotantojen ja teoksien kuvaaminen
- erilaiset viestintätilanteet: opetustilanteet ja neuvottelutilanteet
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Toisen kotimaisen kielen (ruotsin) lähtötasoksi edellytetään ylioppilastutkinnon hyväksytty suoritus (lukion B-kielen oppimäärä) tai sitä vastaavat tiedot. Lähtötaso vastaa eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B1.
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaisesti.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kielioppitesti: 1.11.2019
Kirjallinen koe: 13.12.2019
Suullinen koe:13.12.2019
Uusintatentti 1 xx.xx.2020 16.30 - 19.30
Uusintatentti 2 xx.xx.2020 16.30 - 19.30
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, tentit.
Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus
esitelmät
harjoitukset
harjoitustyöt
referaatti/essee
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
ohjattu verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
Opettajan jakamat materiaalit
Kurssisivu Tabulassa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus: 24h + tentit
Itsenäinen työskentely: 57 h
Sisällön jaksotus
1. Jag kan berätta om mig själv och om mina studier på TAMK och jag kan söka jobb.
2. Musikinstrument och instrumentfamiljer. Jag kan berätta om mitt huvudinstrument.
3. Ensembler
4. Svensk folkmusik
5. Musikhistoria
6. Instrumentalundervisning
7. Musikteori
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B1.1) Opiskelija osaa:
- viestiä yksinkertaisesti omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- hoitaa pääosin ymmärrettävästi kulttuurialan keskeisimpiä ennakoitavia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B1.2) Opiskelija osaa:
- viestiä selkeästi pääosin tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- hoitaa melko hyvin kulttuurialan jokapäiväisiä vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B2.2-C1) Opiskelija osaa:
- viestiä sujuvasti tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- hoitaa luontevasti verkostoituen kulttuurialan monipuolisia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).