Results with communication (5 cr)
Code: 8T00DQ96-3004
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 01.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student:
- is able to define the characteristics of text types that are important for study and working life and apply their knowledge of text types in different writing situations
- is able to write a structurally intact, illustrative, factual and comprehensible text
- can use versatile sources critically in his/her field and be able to refer to sources and compile a list of sources
- is able to promote the company's operations by means of communication by him/herself and as a teamwork
- identify their own communication style and development needs as a communicator
Content (course unit)
WHAT are text types and what are the types of text that are important for study and working life?
WHY is it important that communication takes into account the recipient and the situation?
HOW are sources referenced and how are they marked in the text and list of sources?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student communicates in an understandable and factual manner, by using templates and instructions. The student finds sources, although their use and reference is limited.
The justification for the allegations is modest.
The construction of the messages is fickle, and there is something to note about the form and style of the language.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student communicates in a structured and illustrative way and targets his / her message according to the recipient and the situation.
The student justifies his / her view.
The student chooses his source appropriately, and the reference naturally links to the rest of the text. Relevant information is clearly conveyed.
The messages are easy to receive and the texts are fairly error-free.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student communicates convincingly, inspiringly and interactively.
The student justifies his / her views in many ways.
The student uses the sources evaluatively and commenting.
The essential information is excellently structured and condensed, and the language and style are mastered.
Location and time
Syyslukukausi 2019, TAMKin pääkampus
Exam schedules
Aikataulut täsmentyvät opintojakson alkaessa.
Assessment methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja sitoutumista tiimitoimintaan sekä kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista aikataulutavoitteiden mukaan.
Opintojakson arvioitavat tehtävät (0 - 5): tiimiyrityksen portfolio esityksineen 50 % ja parityönä toteutettava pienoistutkielma 50 %.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tiimityöskentely, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset
Learning materials
Oppimateriaali jaetaan Tabulan kautta.
Student workload
Opintojaksoon sisältyy 10 lähiopetuskertaa ja 2 loppuseminaarikertaa (yhteensä 36 tuntia). Opiskelijoidenja tiimien itsenäistä työskentelyä n. 95 tuntia.
Content scheduling
1. periodi:
Asiatyyli ja oikeakielisyys
Tekstilajit
TAMKin raportointiohje ja raporttipohja
Referointi, tekstiviitteet ja lähdeluettelo
Pienoistutkielman ohjeistus
2. periodi:
Tiimien perustaminen ja tiimiyritysten ideointi
Yhteisöviestinnän perusteet
Liikekirjeet
Tiedottaminen
Verkkoviestintä
Vuorovaikutus- ja esiintymistaidot
Tiimitehtävien esittely loppuseminaarissa
Completion alternatives
AHOT-menettely, josta tulee neuvotella opettajan kanssa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu tiimiyritystoimintaan eikä tee annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan. Tiimin tuotokset ovat tavanomaisia jäljitellen malleja ja vakiintuneita käytänteitä. Tuotokset ovat hajanaisia, eikä viestinnästä rakennu yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi ei taustoita eikä perustlele valintojaan.
Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu jää vaatimattomaksi. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan aktiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia. Tuotokset pyrkivät rakentamaan yhtenäistä yhteisökuvaa. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa.
Opiskelija käyttää lähteitä asianmukaisesti. Referointi niveltyy muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan vuorovaikutteisesti ja innovatiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia ja omaperäisiä. Tuotokset herättävät mielenkiinnon ja rakentavat yhteinäistä yhteisökuvaa viestintästrategian mukaisella tavalla. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa luovasti ja vakuuttavasti. Opiskelija arvioi omaa ja tiiminsä jäsenten viestintäosaamista realistisesti ja monipuolisesti.
Opiskelija käyttä lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitseen tilannekohtaisen kielen ja tyylin.