ICT-palvelun kehittämisprojekti (3op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CM85-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2019 - 28.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 09.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pasi Pekkanen
- Opintojakso
- 4A00CM85
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa hyödyntää osaamisensa ICT-palvelun kehittämisprojektissa.
Opiskelijatiimi tuottaa ICT-palvelun.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta palvelun?
Miten suunnittelen ja toteutan palvelun laadukkaasti?
Onko palvelulla markkinoita?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.
-Läsnäolo
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti
-Vertaisarvionti
-Muut tehtävät opintojakson aikana
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.
Oppimateriaalit
Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy tehtävän projektin tehtävien perusteella.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3op, yhteensä noin 80 tuntia. Noin 6h/vko
Sisällön jaksotus
Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille noin 13 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy tehtävän projektin mukaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti.
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 6 op:n eli 162 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan arvosanan 1-2 arvoiseksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan keskitason tai merkittävän 3-4 arvoiseksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi (5).
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.