Siirry suoraan sisältöön

ICT-palvelun kehittämisprojekti (3op)

Toteutuksen tunnus: 4A00CM85-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 28.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 09.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Opintojakso
4A00CM85

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelijatiimi osaa hyödyntää osaamisensa ICT-palvelun kehittämisprojektissa.
Opiskelijatiimi tuottaa ICT-palvelun.
Opiskelijatiimi esittelee liiketoimintamallin.

Sisältö (Opintojakso)

Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten ideoin ryhmän osaamisesta palvelun?
Miten suunnittelen ja toteutan palvelun laadukkaasti?
Onko palvelulla markkinoita?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelijan aktiivisuus projektissa esim.
-Läsnäolo
-Ammattitaidon osoittaminen ICT-projektissa
-Projektin lopputuotoksen esittely + loppuraportti
-Vertaisarvionti
-Muut tehtävät opintojakson aikana

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aidot oppimistilanteet kuten projektin ohjausryhmäkokoukset ja projektiryhmien kokoukset. Lisäksi aidot työtehtävät ja niistä oppiminen. Ongelmaperustainen oppiminen.

Oppimateriaalit

Opetus- ja opiskelumateriaali määräytyy tehtävän projektin tehtävien perusteella.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3op, yhteensä noin 80 tuntia. Noin 6h/vko

Sisällön jaksotus

Projekti sijoittuu lukuvuoden kahdelle ensimmäiselle periodille noin 13 viikon ajalle. Jaksotus määräytyy tehtävän projektin mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso toteutetaan yhdessä opintojakson ICT-projektien johtaminen kanssa. Opintojaksoon kuuluu käytännön projekti.
Opiskelijan työtä on kaikkiaan tässä projektissa 6 op:n eli 162 tunnin edestä.
Opintojakson tavoitteet
Opiskelija
-osaa selvittää ICT-teknologiaan liittyviä asioita ICT-alan ammattilaisen tavoin?
-osaa toimia asiakasrajapinnassa ICT-ammattilaisena
-toteuttaa oikealle asiakkaalle tehtävän/palvelun, joka auttaa asiakasta liiketoimissaan?

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija tekee projektin eteen erittäin vähän tai ei mitään, eikä ole läsnä asiakas ja projektitiimin tapaamisissa.
- Opiskelija erotetaan projektitiimistä tai projektitiimi arvioi opiskelijan työpanoksen nollan arvoiseksi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja/tai opettajan ja/tai asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan arvosanan 1-2 arvoiseksi.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan keskitason tai merkittävän 3-4 arvoiseksi.
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

- Opiskelija on läsnä asiakastapaamisissa ja opettajan ja asiakkaan järjestämissä ohjaustapaamisissa sekä tarvittaessa muissa kokouksissa.
- Opiskelijan työpanos vertaisarvioinnissa arvioidaan erittäin merkittäväksi (5).
- Asiakas arvioi opiskelijan työpanoksen erittäin merkittäväksi asiakasprojektissa.
- Opiskelija on palauttanut opintojaksoon liittyvät tehtävät ja suorittanut ne hyväksytysti.

Siirry alkuun