Siirry suoraan sisältöön

Korjausrakentaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5B00BL23-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2019 - 15.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusmestari
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Arttu Lehtonen
Vastuuhenkilö
Arttu Lehtonen
Opintojakso
5B00BL23

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija tuntee korjausrakentamistoiminnan perusteet, keskeiset toimintatavat, tavanomaiset vaurioitumisilmiöt ja korjausratkaisut. Opintojaksolla pääpaino on 1900-luvun rakennuskannassa.

Sisältö (Opintojakso)

Korjattava rakennuskanta, vanhat rakennusosat, rasitustekijät ja vaurioitumisilmiöt, korjaussuunnitelmat, betonikorjaukset sekä harjoitustehtävät.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tentti ja uusinnat on määritelty opintojakson Tabulassa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu tenttiin sekä opiskelijan muihin näyttöihin ja aktiivisuuteen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, tuntiharjoitukset, itsenäinen työskentely ja harjoitustyö.

Oppimateriaalit

Määritellään aihepiirikohtaisesti.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työskentelyaika on noin 81, josta kontaktitilanteet ja tentti ovat 21 tuntia.

Sisällön jaksotus

Opintojakson aikataulu on sen Tabulassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kaikki opiskelijat suorittavat toteutuksen samalla tavalla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Käsiteltävät asiat ovat rakennusmestarin keskeistä ammatillista osaamista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson kaikki palautukset ja suoritukset on tehtävä opintojakson toiseen uusintakoepäivään mennessä. Tämän jälkeen niitä ei huomioida, vaan opintojakso on suoritettava kokonaan uudelleen.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan hyvin vaatimatonta tai se puuttuu kokonaan.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Tehtävien suorituksessa perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan vaatimatonta.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti tehtävien suorituksissa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan tavanomaista.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti tehtävien suorituksessa tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan ammattimaista.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus kontaktitunneilla ja tehtävien suorituksessa on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Tehtävien dokumentaatio on tasoltaan hyvin vaatimatonta tai se puuttuu kokonaan.

Siirry alkuun