Venäjän kielen jatkokurssi (5 op)
Toteutuksen tunnus: N-KV586BV-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2019 - 01.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.09.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- TAMK Kielet ja viestintä
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Kurssin suoritettuaan opiskelija
1. pystyy käyttämään ja ymmärtämään kohdekieltä tavallisissa työtilanteissa ja työmatkalla
2. osaa välittää ja hakea keskeistä yritys- ja tuoteinformaatiota
3. pystyy laatimaan lyhyehköjä työhön liittyviä sähköpostiviestejä
4. pystyy työssään ja toiminnoissaan ottamaan huomioon kohdekielialueen tapa- ja työkulttuuria
Taitotaso A2-B1
Sisältö (Opintojakso)
- koulutus, työnhaku, työkokemus
- keskeisen yritys- ja tuoteinformaation välittäminen
- puhelinasioinnin perusteet
- small talk
- kieliopillisia rakenteita
- maantuntemusta, tapa- ja työkulttuuria
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Edeltävät opinnot: Jatkokurssi soveltuu opiskelijalle, joka on suorittanut amk-alkeiskurssin (5 op) tai jolla on kolmen vuoden opinnot kohdekielessä tai B3-lukiokurssien tasoinen pohjataito.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
varmistetaan myöhemmin, kurssin päätyttyä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Asteikko 0-5
Arvosana määräytyy kokeiden perusteella. Muut arviointikriteerit: aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn, itsenäisten tehtävien suorittaminen.
Läsnäolovaatimus: 80 %.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|esitelmät|opetuskeskustelu|yhteistoiminnallinen oppiminen|harjoitukset|tentti|itsenäinen verkko-opiskelu|ohjattu verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
Oppikirja Kafe Piter 1 ( Marjatta Alestalo)
+ opettajan jakama materiaali ja verkkomateriaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 5 op
Itsenäinen opiskelu
Läsnäolovelvollisuus 80% lähitunneista.
Sisällön jaksotus
- matkustus ja asiointi
- työelämäsanastoa
- small talk
- kieliopillisia rakenteita
-itsestä ja koulutuksesta kertominen
- maantuntemusta, tapa- ja työkulttuuria
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-menettely
Lisätietoja opiskelijoille
Opetus maanantaisin klo 16,30- 19,.15 2.9- 9.12.2019
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija osaa käyttää oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee välttävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden perussanastoa ja -fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää usein suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta hyvällä tasolla. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee suhteellisen hyvin tavanomaisia puhetilanteita ja työelämän tavanomaista sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää yleensä rakenteeltaan ja sisällöltään vaativiakin suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta erittäin hyvällä tasolla. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin. Opiskelija hallitsee kiitettävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden osittain vaativampaakin sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.