Siirry suoraan sisältöön

Kätilöiden valmentava työote (1op)

Toteutuksen tunnus: TK00DP66-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.12.2017 - 29.01.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.03.2018 - 17.05.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Vastuuhenkilö
Carita Prokki
Opintojakso
TK00DP66

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Kätilöiden valmentavan työote- valmennuksen sisältö 1op:
• Valmennus koostui 4 x 4 h valmennuskerrasta ( 15.3, 12.4, 25.4 ja 17.5.18) sekä ennakkotehtävästä ja kolmesta välitehtävästä.
o Ennakko- ja välitehtävien osuus 11h
• Valmennuksen tavoitteet ja sisältö suunniteltiin yhteistyössä PSHP:n edustajien osastonhoitaja Riitta Saarelan, apulaisosastonhoitaja Sari Antikaisen ja Finnmedin kehitysjohtaja Marika Järvisen kanssa.

Sisältö (Opintojakso)

Valmennuksen tavoitteet:
Osallistuja
• ymmärtää mitä valmentavalla työotteella tarkoitetaan ja osaa käyttää sitä omassa työssään.
• tunnistaa ja määrittää henkilökohtaiset ja tiimin tavoitteet.
• laatii huoneentaulun hyvälle asiakastilanteelle.
• osaa arvioida ja mitata valmentavan työotteen aikaansaamaa muutosta.


Valmennuskertojen sisällöt
1. Valmentava työote, tavoitteet ja itsetuntemus
Määrittelyt valmentavasta työotteesta
Nelikenttä omasta osaamisesta (luo, supista, korosta ja poista)
Tavoitteet valmennukselle (tiimin ja yksilön tavoitteet)
Empatiakartan avulla "hankalien" asiakkaiden määrittelyä
Oman työn havainnointi ja "vaikea" asiakashaastattelu

2. Valmentava ote ja kohtaaminen
Välitehtävän purkaminen: mitä huomioita?
Kohtaaminen, läsnäoleminen ja luottamus --> valmentava ote
5 x miksi ja VVL-haastattelu
Harjoitukset

3. Tavoitteet ja mittaaminen
Hyvän asiakastilanteen määrittäminen
Nelikentän avulla huoneentaulu --> vrt. omaan nelikenttään
Tavoitteiden asettaminen hyvälle asiakastilanteelle --> miten seurataan?
Testaa huoneentaulua omassa työssäsi
Haastattele asiakasta: millainen on hyvä asiakastilanne?

4. Palaute ja jatko
Välitehtävän purkaminen: mitä huomioita?
Motorola: valmennus ja yhteinen ja yksilön kehittyminen

Siirry alkuun