Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.02.2018 - 15.04.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.04.2018 - 09.06.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Opettajat
Satu Kylmälä
Vesa Heikkinen
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
NY00CV46

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

Kontaktikerrat la 28.4. ja la 9.6. klo 9-16

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- tehtävät ja projektit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät verkkokurssilta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Oppimateriaalit

Löytyy verkkototeutukselta Tabula

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- 135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kaksi lähikertaa ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo

Sisällön jaksotus

kts. Tabula

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- sovitaan henkilökohtaiseti tarpeen mukaan

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- harjoitus/projektityö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle

Kansainvälisyys

- vieraskielinen lähdemateriaali

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson lähiopetus järjestetään lauantaisin 28.4. ja 9.6.2018 klo 9 - 16.
Pakollinen läsnäolo lähikerroilla ja toimeksiantajan projektiin sitoutuminen ja sen läpi vieminen.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki toteutuksen harjoitustehtävät ja osoittanut tuntevansa palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät. Harjoitustehtävissään ja kehittämisprojektissa hän on osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua sekä sitouttanut asiakkaat ja sidosryhmät mukaan kehitystoimintaan.

Siirry alkuun