Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien hallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV45-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2017 - 05.11.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.08.2017 - 22.12.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Osaamisyksiköt
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Opettajat
Kirsi Tanner
Mirva Kolonen
Opintojakso
NY00CV45

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen

Aika ja paikka

1. Lähitapaaminen 7.10.17 klo 12.30-15.45 tila H3-22 ja H3-25
2. Lähitapaaminen 02.12.17 klo 08.30 - 15.30 tila H3-22
3. Lähitapaaminen 14.12.17 klo 8.30-15.30 tila B6-32

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa. Soveltava tehtä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle tai opettajan hankkimalle organisaatiolle.

Oppimateriaalit

Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.

Sisällön jaksotus

Ks. Tabula.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan. Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.

Kansainvälisyys

Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija onsaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.

Siirry alkuun