English for Vehicle Engineering Professionals (3 op)
Toteutuksen tunnus: 5C00CY60-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2017 - 07.03.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.03.2018 - 30.04.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Autotekniikka
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Koulutus
- Ajoneuvotekniikan tutkinto-ohjelma, vuosina 2014-2018 aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija:
- osaa toimia tarkoituksenmukaisesti työelämään liittyvissä viestintätilanteissa (esim. esittelyt, neuvottelut, erilaiset asiakaspalvelutilanteet)
- osaa kirjoittaa työnhakuun liittyviä dokumentteja ja selviytyy työhaastattelusta
- osaa toimia monikulttuurisessa ympäristössä
- osaa oman alansa keskeistä termistöä
Sisältö (Opintojakso)
- Työelämän viestintätilanteita (esim. tuotteiden/laitteiden/koneiden/prosessien esittelyt, kokous ja neuvottelut, messut)
- työnhaku
- oman opiskelualan termistöä
- verkossa tapahtuva opiskelu yhteistyössä ulkomaalaisen opiskelijaryhmän kanssa (esim. Hannover University of Applied Sciences)
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Suoritettu Working English for Engineers tai vastaavat tiedot
Aika ja paikka
4.periodi
Keskiviikkoisin klo 8-11 Ryhmä 1 (Kirsi Saarinen)
tiistaisin klo 15-18 Ryhmä 2 (Vuokko Penttilä)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytty arvosana 1-5
-cv 20 %
-job interview 20 %
-demonstration 30%
-report 30 %
-article + discussion hyväksytty
-osallistuminen lähiopetukseen
-Tabula-tehtävien ja kotitehtävien suorittaminen hyväksytysti
-opintojaksopalaute
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Osallistuminen lähiopetukseen, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, yksilö-, pari- ja ryhmäharjoitukset
Oppimateriaalit
Opintojaksolla jaettaja (tuntien yhteydessä ja Tabulassa) ja yksin ja yhdessä koottu ja tuotettu aineisto.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student completes the tasks.
The student is able to
- enter unprepared into conversation on topics that are familiar, of personal interest or pertinent to everyday life (e.g. family, hobbies, work, travel and current events).
- briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
- write simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. I can write personal letters describing experiences and impressions
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student is able to
- interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible.
- take an active part in discussion in familiar contexts
- present clear, detailed descriptions on a wide range of subjects.
- explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
- write clear, detailed text on a wide range of subjects as well as abstracts of material related to one's own field
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student:
- can express him/herself fluently and spontaneously without much obvious searching for expressions. - is able to use language flexibly and effectively for social and professional purposes. Is able to formulate ideas and opinions with precision and relate my contribution skilfully to those of other speakers.
can present clear, detailed descriptions of complex subjects integrating sub-themes, developing particular points and rounding off with an appropriate conclusion
- can express him/herself in clear, well-structured text, expressing points of view at some length.
- can write about complex subjects in a letter, an essay or a report, underlining what I consider to be the salient issues. Can select a style appropriate to the reader in mind