Toiminta akuuttihoitotyön kehittäjänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7L00CZ02-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.06.2018 - 02.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.09.2018 - 30.11.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa tunnistaa ja arvioida akuuttihoitotyön kehittämistarpeita sekä hallitsee tutkimus- ja kehittämistyön
- kykenee kartoittamaan kansallisia ja kansainvälisiä akuuttihoitotyön kehityssuuntia näyttöön perustuvan toimintansa perustaksi
- kykenee vaativaan ongelmanratkaisuun sekä innovoi uusia toimintatapoja akuuttihoitotyössä
- osaa toimia asiantuntijana vastuullisesti akuuttihoitotyön moniammatillisissa työryhmissä ja verkostoissa
Sisältö (Opintojakso)
- ajankohtaiset kansalliset ja kansainväliset kehittämistarpeet ja kehityssuunnat akuuttihoitotyössä
- ongelmanratkaisu – ja innovointiprosessi
- työryhmä- ja verkostotyöskentelyn taidot
Aika ja paikka
Instruktio oppimiseen ja tiimien ( 3 henkeä ) muodostaminen ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Päätetään julkaisut, johon tiimissä tehtäviä artikkeleita tullaan tarjoamaan. Ehdotus: Tamk Journal, Akuuttihoitoon liittyvä artikkelisarja. Ohjeet kirjoittajalle ovat Tamk Journal infossa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Lähiopetus, seminaari
Itsenäinen työskentely
Tiimityöskentely ( 3 henkeä )
Essee/ Artikkeli kirjoittaminen
Vertaisarviointi
Oppimateriaalit
Oman alan ja vastuualueen kansalliset ja kansainväliset julkaisut ja tutkimukset. Alan ammattilehdet.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
5 x 27 h
Tiimeissä 3-4 x 135 h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Yksilötyö: Oma artikkeli yksin työskennellen hyödyntäen aikaisempaa omaa kirjoittamistaan tavoitteena saada julakisulupa syksyn 2018 aikana. Lisäksi vertaisarviointi yksin.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei työskentele tiimissä aktiivisesti
Ei anna omaa panostaan tiimin käyttöön
Ei osallistu sovittuhin tapaamisiin ja seminaariin tiimin kanssa
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- opiskelija osaa pohtia oman asiantuntija-alueensa sisältöjä tutkittuun tietoon perustuen
- opiskelija osaa kirjoittaa asiantuntija-artikkelin omalta vastuualueeltaan terveydenhuollon toimintaympäristössä
- opiskelija osaa arvioida tiimissä akuuttihoitotyöhön liittyviä tutkimuksia ja artikkeleita
- osaa toimia moniammatillisen tiimin jäsenenä aikataulussa pysyen ja toimii vertaisarviojana
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- opiskelija osaa soveltaa alansa asiantuntemusta muuttuvissa toimintaympäristöissä sekä osaa pohtia oman vastuualueensa tietoa ja lähteitä kriittisesti sekä suullisesti että kirjallisen asiantuntija lausunnon/ artikkelin muodossa hyödyntäen hankkimaansa näyttöä ja arvioida sen soveltuvuutta kliinisen ongelman ratkaisemisessa
- opiskelija osaa laaja-alaisesti ja kriittisesti arvioida omaa toimintaansa niin yksilötyössä kuin tiimeissä toimiessaan
- opiskelija osaa tunnistaa saamansa palautteen pohjalta omat kehittämisalueensa sekä toimia vertaisarvioijana kehittävää ja kannustavaa palautetta antaen
- osaa tunnistaa, arvioida ja tehdä näyttöön perustuvia johtopäätöksiä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
- opiskelija osaa laaja-alaisesti soveltaa kliinistä asiantuntijuuttaan vaihtuvissa terveydenhuollon toimintaympäristöissä
- osaa laatia, toteuttaa ja arvioida alansa kehittämisen kannalta tärkeän asiantuntija-artikkelin tiimissä
- osaa toimia kliinisenä asiantuntijana hoidon tarpeen arvioinnissa ja priorisoinnissa omalla vastuualueellaan sen erilaisissa verkostoissa
- osaa soveltaa ja kriittisesti arvioida näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohtia osaa tunnistaa ja tehdä näyttöön perustuvia johtopäätöksiä ja arvioida niiden soveltuvuutta ( kliinisen ) ongelmien ratkaisemisessa