Siirry suoraan sisältöön

Suunnittelutyön perusteet (4 op)

Toteutuksen tunnus: 5R00CE37-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2018 - 15.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaakko Aumala
Minna Nyström
Vastuuhenkilö
Minna Nyström
Ryhmät
18I800
Rakennusarkkitehti
Opintojakso
5R00CE37

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnittelun peruskäsitteisiin ja suunnittelijan työvälineisiin. Opiskelija osaa rakentaa erilaisia pienoismalleja ja tuottaa dokumentteja suunnitteluprosessin tueksi. Opiskelija osaa koota harjoitustyöstä ammatillisen esityksen.

Sisältö (Opintojakso)

Harjoitustyönä on abstrakti tilasommitelma.
Työvälineet (piirustusvälineet, mallinnusohjelma, tulostusmenetelmät, kopiointi, mallinrakennus).
Visuaalinen ja suullinen esitys.

Aika ja paikka

Kerrotaan opintojakson alussa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, luennot
Pienoismallityöskentely
Ryhmissä tapahtuvat harjoituksen ohjaukset
Omatoiminen opiskelu
Kritiikkitilaisuudet
Harjoitusten palautuksia ei hyväksytä, mikäli opiskelija ei ole esitellyt säännöllisesti harjoitustaan luonnosvaiheessa opettajille.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit:
Stenroos Helmer & Seppo Aura. Arkkitehtuurin muoto ja sisältö
Francis D.K. Ching. Architecture: Form, Space and Order

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op. Luennot lukujärjestyksen mukaisesti ja lisäksi runsaasti omatoimista työskentelyä.

Sisällön jaksotus

Esitellään opiskelijoille opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailuluentoja

Kansainvälisyys

Ei ole

Lisätietoja opiskelijoille

Ei esitietovaatimuksia.
Kurssilla on käytössä Tabula.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole riittävästi osallistunut oppitunneille tai oppilaalla on palauttamattomia harjoitustöitä tai harjoitustyön taso ei ole hyväksyttävissä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Hän ei ole esitellyt harjoitustyötään ohjaajille säännöllisesti, eikä kehittänyt sitä saamansa palautteen perusteella riittävästi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja epäloogisia. Kokonaisuudesta näkyy, että opiskelija ei ole sisäistänyt käsiteltyjä asioita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Hän on esitellyt harjoitustyöt ohjaajille säännöllisesti ja kehittänyt niitä saamansa palautteen perusteella. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Osaa selittää harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset, jotka ovat loogisia. Opiskelija dokumentoi työnsä opetetulla tavalla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Hän on esitellyt harjoitustyöt ohjaajille säännöllisesti ja kehittänyt niitä saamansa palautteen perusteella. Opiskelija hahmottaa kiitettävästi opintojaksolla opetetut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti, luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset asiantuntevasti. Opiskelija dokumentoi työnsä lähes virheettömästi.

Siirry alkuun