Tutkiva työote ja ohjaustaidot (3op)
Toteutuksen tunnus: 7R00CU62-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 14.07.2018 - 07.10.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.08.2018 - 21.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Röntgenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Marja Hannula
- Anna-Riikka Keihäs
- Opintojakso
- 7R00CU62
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-tietää kriittisen ajattelun ja tutkivan työotteen kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
-tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita
Sisältö (Opintojakso)
-tutkiva työote
-ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ilmoitetaan myöhemmin
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- luennot ja aktiivinen osallistuminen keskusteluihin (tutkiva työote), arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely
Oppimateriaalit
Sovitaan orientaatiotunneilla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
III-kuvantamisharjoittelun oppimistehtävä kuuluu opintojaksoon.
Lisätietoja opiskelijoille
Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.