Siirry suoraan sisältöön

Tutkiva työote ja ohjaustaidot (3op)

Toteutuksen tunnus: 7R00CU62-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.07.2018 - 07.10.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Röntgenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Marja Hannula
Anna-Riikka Keihäs
Opintojakso
7R00CU62

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-tietää kriittisen ajattelun ja tutkivan työotteen kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
-tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
-osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Sisältö (Opintojakso)

-tutkiva työote
-ohjaus tutkimus- ja hoitotilanteissa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ilmoitetaan myöhemmin

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- luennot ja aktiivinen osallistuminen keskusteluihin (tutkiva työote), arvioidaan hyväksytty/täydennettävä
- opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arvioinnit (ohjaustaidot)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, pienryhmätyöskentely, opetustilanteen suunnittelu, toteutus (videointi) ja arviointi, itsenäinen työskentely

Oppimateriaalit

Sovitaan orientaatiotunneilla

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Tutkiva työote 1 op ja ohjaustaidot 2 op

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

III-kuvantamisharjoittelun oppimistehtävä kuuluu opintojaksoon.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimukset:
-natiiviröntgentutkimukset I, ultraäänitutkimukset ja orientoiva harjoittelu
-natiiviröntgentutkimukset II ja orientoiva harjoittelu
Tavoitteet:
- opiskelija tiedostaa kriittisen ajattelun kehittämisen tärkeyden omassa ammatillisessa kasvussaan
- opiskelija tietää tieteellisen tutkimusraportin perusrakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
- opiskelija osaa lukea tieteellistä tutkimusraporttia kriittisesti analysoiden
- opiskelija tietää ohjauksen merkityksen erilaisissa tutkimus- ja hoitotilanteissa
- opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida erilaisia opetus- ja ohjaustilanteita

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

ei osallistu pienryhmätyöskentelyyn (opetustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin).

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn, mutta aktiivisuus suunnittelu- ja toteutusvaiheessa sekä itsearviointi ja vertaisarviointi on niukkaa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida osaamistaan, itsearviointi ja vertaisarviointi toteutuvat kuvailevalla tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu pienryhmätyöskentelyyn aktiivisesti ja työskentelee muita opiskelijoita innostaen. Opiskelija osaa reflektoida omaa osaamistaan monipuolisesti ja antaa palautetta pienryhmän muille opiskelijoille rakentavasti.

Siirry alkuun