Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)

Code: 7K00CT71-3015

General information


Enrolment period
11.01.2018 - 09.04.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.04.2018 - 03.06.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
Teachers
Elina Botha
Maija Koivunen
Johanna Granlund
Person in charge
Maija Koivunen
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Pienryhmä 4
Course
7K00CT71

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.

Exam schedules

Seminaari

Assessment methods and criteria

Arvioitava seminaariesitys (50% arvioinnista) ja animaatio (50% arvioinnista). Arvioinnissa huomioidaan suullinen seminaariesitys, animaatio, animaation raportti ja vertaisarviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Osa 1 teoria: luento-opetus 8h, seminaari 8h ja 65h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu ja animaation teko)
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h

Content scheduling

Osa 1: Teoria (seminaariesitys/animaation teko)
Osa 2: Kirjoitusviestintä

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Animaatio tehdään, joko GoAnimatella tai PowToonilla. Varaa ryhmällesi työskentelyaika Tabulasta GoAnimate animaationteko-ohjelmaan (vain yksi ryhmä voi kerrallaan tätä käyttää). Valmiin animaation kesto on 3-4 minuuttia. Lisätietoa orientaatiotunnilla (läsnäolo pakollinen).

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin

Go back to top of page