Research Skills in Seminar Work (4 cr)
Code: 7S-45-3011
General information
- Enrolment period
- 08.01.2018 - 30.05.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.01.2018 - 01.08.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition
Content (course unit)
- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- seminaarityön ohjeistus liittyen sisältöön, kieleen ja raportin ulkoasuun
- tiedonhankinta
Learning materials
Seminaarityön tarkemmat ohjeet Tabulassa 17 aso-kotisivut 30.3. mennessä.
Tutustuminen opinnäytyön ohjeistoon ja arviointi kriteereihin kts. intaranet Tamk opinnäytetyö tai Tabula sivu Oppinnäytyö sosiaalialalla.
Student workload
Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 6 h
Tiedonhankinta 2h
Itsenäinen työskentely 100h
Content scheduling
Ti 17.4 klo 13.00-15.00 Ohjeistus seminaarityöhön ( Minna, Merja ja Raija)
To 19.4 klo 13.00-14.15 Aiheen edelleen tarkentamista ja rajausta ( Minna, Merja ja Raija)
To 19.4 klo 14.30-16.00 Tiedonhankinta (kirjasto) M-L Timperi
Ti 15.5 klo 13.00- 14.15 Äidinkielen ja raportin kirjoittamisen ohjeistus ( Merja ja Minna)
To 15.5 klo 14.30-16.00 Tiedonhankinta (kirjasto) M-L Timperi
Tiedonhankintaan osallistutaan vain kerran voit itse valita osallistutko 19.4 tai 15.5. On hyvä, että sinulla olisi aihe tai ainakin aihealue selvillä ennen tiedonhankintaan osallistumista.
Valmiin seminaarityön palautus Tabulaan 3.9.2018 tai 10.10.2018.
Seminaarityöstä ei ole suullista esitystä. Työtä hyödynnetään opinnäytetyön ideapaperin tekemiseen.
Further information
Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö kannattaa tehdä samasta aiheesta, kun tuleva opinnäytetyö. Seminaarityön puitteissa voi paneutua aiheeseen ja selvittää lähdeaineistoa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- työn sisältö liian suppea
- raportti ei ole kirjoitettu ohjeiden mukaisesti - paljon virheitä ja puutteita
- rajaus epäselvä,
- otsikointi ei vastaa luvun sisältöä
- kielelliseen ilmaiosuun liittyviä ongelmia paljon
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin