Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)

Code: 7K00CT71-3013

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 25.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.10.2018 - 11.11.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Stiina Storvik-Sydänmaa
Johanna Granlund
Person in charge
Stiina Storvik-Sydänmaa
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Course
7K00CT71

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.

Location and time

2.10.-16.11.2018, Kuntokatu 3

Exam schedules

Seminaarit 1.-2.11.2018

Assessment methods and criteria

Arvioitavat tehtävät:
Ryhmätyö 1 ja 3: Digitaalisen ohjausmateriaalin etsiminen ja vertaisarviointi. Hyväksytty/hylätty
Ryhmätyö 2: Ohjaustilanteen suunnittelu ja esittäminen. Ryhmäraportti ja yksilöesee. Arvosana
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Helminen, J. (toimi.) 2017. Asiakkaan moniammatillinen ohjaus sosiaali- ja terveydenhuollossa. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Student workload

Osa 1 teoria lähiopetus 20h ja 59h itsenäistä opiskelua
Osa 2 kirjoitusviestintä pienryhmittäin tehtävänanto 1h ja palautustunti 1h

Content scheduling

Osa 1: Teoria
Toteutuksen aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus. Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena. Ryhmätyö 2: Ohjaustilanteen suunnittelu ja esittäminen esitysseminaarissa Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Ohjaustehtävästä tehdään ryhmäraportti ja yksilöessee. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin.
Ryhmätyö 3: Vertaisarviointi toisen ryhmän digitaalisesta ohjaustehtävästä.
Kirjallisen tehtävän palautus sovitaan orientaatiotunnilla.
Osa 2: Kirjoitusviestintä

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin

Go back to top of page