Nursing Research (2cr)
Code: 7K00CT90-3006
General information
- Enrolment period
- 17.09.2018 - 25.10.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.10.2018 - 18.11.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.
Content (course unit)
-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies completed
Location and time
Orientaatio/pakollinen läsnäolo/ tehtävän anto toteutukselle ja parien/ryhmien muodostus
25.10. 12.30-15.45
5.11. 12.30.-15.45
15.11. 12.30-15.45
Exam schedules
Suorituksen hyväksyminen edellyttää annettujen tehtävien tekemistä hyväksytyllä tasolla sekä riittävää tietämystä alueesta.
Varsinainen kurssisuoritus ja arviointi paritehtävän (2/3) perusteella sekä posterin/tiivistelmän perusteella (1/3 arvosanasta) (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa). Ei mahdollisuutta kirjatenttiin.
Uusinta: 1. Uusinta= paritehtävän täydentäminen opettajan pyynnöstä 1. kerran
2. Uusinta= paritehtävän täydentäminen opettajan pyynnöstä 2. kerran
Assessment methods and criteria
Varsinainen kurssisuoritus ja arviointi paritehtävän/ pienryhmätehtävän perusteella numeerisesti 1-5 (erillinen ohjeistus orientaatiossa ja tabulassa). Arvosanan muodostuminen tehtäväkirja 2/3 ja tiivistelmä/portfolio 1/3 kurssin kokonaisarvosanasta.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot
Parityöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa)
Ryhmätyöskentely
Kirjalliset tehtävät
Learning materials
Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.
Further information
Paritehtävää työstetään osittain oppitunneilla, joten läsnäolo erittäin suotavaa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä