Siirry suoraan sisältöön

Tehtäväsuunnittelu (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5B00BL32-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2018 - 15.02.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 16.05.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusmestari
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tommi Lehtonen
Vastuuhenkilö
Tommi Lehtonen
Opintojakso
5B00BL32

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija perehty tehtäväsuunnitelman tarkoitukseen osana rakennushankkeen tuotannonsuunnittelua ja työmaan toteutuksen ohjausjärjestelmää. Opiskelija ymmärtää tehtäväsuunnittelun tärkeyden rakennustyömaan onnistuneelle toteutukselle. Hän osaa laatia tavanomaisten rakennustöiden tehtäväsuunnitelmia.

Sisältö (Opintojakso)

Opintojaksossa tutustutaan tehtäväsuunnitelman rakenteeseen, sisältöön ja laadinnan vaiheisiin. Tehtäväsuunnitelman läpikäynti siten, että tehtäväsuunnitelmasta muodostuu apuväline töiden oikeaoppiselle toteutukselle. Harjoitellaan tehtäväsuunnitelmien laadintaa yleisimmistä talonrakennushankkeen tehtävistä sekä lähiopetustunneilla että harjoitustyön avulla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

ei opintojaksossa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

numero määräytyy harjoitustyön ja tuntiosallistumisen perusteella suhteessa 50%/ 40%/ 10%.
Kaikki tuntiharjoitukset tulee palauttaa aikataulussa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

opetuskeskustelu,lähiopetus,harjoitukset,harjoitustyöt

Oppimateriaalit

Ratu-kirja: Rakennushankkeen ohjaus (kankainen Sandvik)
H.koski: Rakennushankkeen tuotannonsuunnittelu ja -ohjaus

Tunneilla jaettu materiaali, kankainen& Sandvik:rakennushankkeen ohjaus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

lähiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti
opiskelijan omaa työskentelyä

Sisällön jaksotus

lähiopetustunnit :
Tuotannon suunnittelu (n. 10%)
Aikataulusuunnittelu sekä seuranta ja ohjaus(n.10%)
Työmaan yleissuunnittelu ( n.10%)
Tehtäväsuunnittelu (n. 65%)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

työmaavierailut, harjoitukset todellisista kohteista.
Kaikki harjoitukset työmaan avainsuunnitelmia.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitiedot
kustannuslaskennan ja aikataulusuunnittelun kurssi
Oppimistavoitteet
Opintojakso perehdyttää työmaan toimintoihin urakoitsijan näkökulmasta. Opiskelija oppii tekemään työmaan toteutuksen kannalta keskeisimmät suunnitelmat.
Kaikki keskeiset työmaan suunnitelmat ja niiden soveltaminen rakennushankkeessa. Suunnittelua täydennetään yksityiskohtaisella työkohtaisella tehtäväsuunnitelmalla.
Aikataulun, laadun ja kustannusten välinen yhteys sekä perusteet hankinnoista ja aluesuunnittelusta. Perehdytään tehtäväsuunnittelun merkitykseen työn oikea-aikaisen ja laadukkaan lopputuloksen varmistamisessa
oppia ymmärtämään tuotannon ohjauksen vaikutus tulokseen ja tuotannon suunnittelun perustapahtumat.
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

läsnäolo vähemmän kuin 75%

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on omaksunut hyväksyttävän vähimmäistason opetettavissa asioissa. Opiskelija on suorittanut hyväksyttävästi pakolliset tehtävät ja palauttanut ne.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on hyvät valmiudet toimia itsenäisesti ja soveltaa kurssin sisältöön liittyviä asioita jatkossa.Hän on palauttanut kaikki annetut tehtävät määräajassa, ja ne ovat rakennustuotantoon soveltaen toimivia.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osoittanut erityistä harrastuneisuutta ja mielenkiintoa kurssin sisältöä kohtaan ja saavuttanut korkean osaamistason kurssin sisältöön liittyvissä asioissa.tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat sisällöllisesti kattavia ja soveltuvat sellaisenaan tuotantokäyttöön.Opikselija on toiminut ryhmässään aktiivisena ja innostavana jäsenenä

Siirry alkuun