Skip to main content

Professional Swedish for the Service Industry, Spoken (2 cr)

Code: 8T00CN10-3013

General information


Enrolment period
01.01.2018 - 22.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 08.05.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
Kaarina Järveläinen
Course
8T00CN10

Objectives (course unit)

Opiskelija
-osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
-osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).

Content (course unit)

Mitä opiskelija osaa suullisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti

Exam schedules

Suulliset kokeet pareittain
20.4
21.4

Assessment methods and criteria

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
suullinen esitys
suullinen koe
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet

Assessment scale

0-5

Teaching methods

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi

Learning materials

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Student workload

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 45 h

Content scheduling

lähiopetus
suulliset esitykset
suullinen koe

Completion alternatives

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Further information

aloitus ti 9.1.2018 klo 11-14

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija
osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim.
työnhakutilanteessa.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa, tavanomaisissa työelämän
suullisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija osaa kertoa työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan suulliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti,pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
pystyy pitämään selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä sujuvasti työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen

Go back to top of page