Siirry suoraan sisältöön

Yrkessvenska för servicebranschen , Muntlig (2 op)

Toteutuksen tunnus: 8T00CN10-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2018 - 30.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2018 - 31.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Kaarina Järveläinen
Opintojakso
8T00CN10

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
-osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).

Sisältö (Opintojakso)

Mitä opiskelija osaa suullisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

suullinen koe aikataulun mukaan

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
suulliset tehtävät
suullinen koe
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
itsearviointi
vertaisarviointi

Oppimateriaalit

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste

Sisällön jaksotus

3 lähiopetuskertaa
suullinen koe viikoilla 44-45 Adobe Connect - verkkoyhteydessä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Lisätietoja opiskelijoille

lähiopetuskerrat
20.9
25.10
15.11

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

opiskelija
osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim.
työnhakutilanteessa.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa, tavanomaisissa työelämän
suullisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

opiskelija osaa kertoa työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan suulliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti,pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä sujuvasti työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Siirry alkuun