Yrkessvenska för servicebranschen , Muntlig (2 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00CN10-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2017 - 31.07.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2018 - 21.02.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kaarina Järveläinen
- Opintojakso
- 8T00CN10
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
-osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).
Sisältö (Opintojakso)
Mitä opiskelija osaa suullisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Suulliset kokeet pareittain aikataulun mukaan
ti 20.2
ke 21.2
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
suullinen esitys
suullinen koe
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
esitykset
itsearviointi
vertaisarviointi
Oppimateriaalit
materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 48 h
Sisällön jaksotus
lähiopetus
suulliset esitykset
suullinen koe
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely
Lisätietoja opiskelijoille
aloitus ti 9.1 klo 8-11
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
opiskelija
osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim.
työnhakutilanteessa.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa, tavanomaisissa työelämän
suullisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
opiskelija osaa kertoa työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan suulliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti,pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
pystyy pitämään selkeän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä sujuvasti työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen