Brand Management (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-335-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.11.2018 - 06.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 16.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 5 - 15
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija syventää markkinoinnin osaamista brändinhallinnan erityiskysymyksiin teorian opiskelun ja ryhmätyöskentelyn kautta.
Opiskelija
- selittää, millaisia asioita liittyy brändin rakentamiseen ja millaiset asiat auttavat tekemään brändistä vahvan ja erottuvan
- integroida markkinointiviestintäkeinot ja huomioida niitä kokonaisvaltaisesti
- hyödyntää sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän tarjoamia mahdollisuuksia
- soveltaa brändäykseen liittyviä malleja, viitekehyksiä ja työkaluja.
Sisältö (Opintojakso)
Miten yritys voi rakentaa ja vahvistaa brändiä?
Miten integroidaan viestinnän eri tavoitteet ja keinot keskenään?
Miten voidaan hyödyntää sosiaalia medioita markkinointiviestinnässä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
2. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Aika ja paikka
Tammi-huhtikuu 2019.
Projektin kansainväliset tiimit työskentelevät virtuaalisesti. Tamkissa ohjausta lähikertojen yhteydessä.
Kansainvälinen projektin Kick-off Hollannissa on 3.-8.2. ja päätöskonferenssiviikko Tsekeissä on 14.-18.4.2019. Kick-off viikon aikana opetusta. Virtuaaliyhteys on Hollantiin ja Tsekkeihin niillä, jotka eivät osallistu opintomatkaan. Opintomatkasta erilliset opintopisteet (2). Opintomatkat eivät ole pakollisia, mutta niihin on saatu erillistä rahoitusta Ruuskasen Säätiöltä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tehtävä ennen projektin alkua, projektin tuotokset:: markkin-aanalyysit ja brändistrategia esityksineen. Brändistrategian esitys 16.4.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektin tuotokset esityksineen ja prosessi.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kansainväliset videokonferenssit ja videoneuvottelut, itsenäinen tiedonhaku, analyysi- ja suunnittelutyö, kansainvälinen virtuaalinen tiimityö. Aito toimeksiantaja.
Oppimateriaalit
Englanninkielistä esim. J. N. Kapferer: The new strategic brand management ja K. Floor, K. 2006. Branding a Store. Amsterdam: BIS Publishers.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetuksen yhteydessä työpajat, luennot ja videotapaamiset ja -konferenssit 75 tuntia, itsenäinen työskentely 58 tuntia. Opintojakso on ajalla 17.1.-16.4.2019 tiistai- ja torstai-iltapäivisin.
Lisäksi opintomatkoja, joista erilliset opintopisteet. Toteutetaan tiimeissä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tuotokset: brändiosaaminen, tiedonkeruun suunnittelu ja toteuttaminen, analyysin ja brändistrategian laatiminen asiakkaalle.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hollantilainen asiakas.
Kansainvälisyys
Kansainväliset opiskelijat, opettajat, asiakas ja kansainvälinen projekti. Kansainvälisiä vierailijoita Tamkissa ja opintomatkat Hollantiin ja Tsekin tasavaltaan. Opintomatkat eivät pakollisia.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutetaan yhteistyössä tsekkiläisen ja hollantilaisten korkeakoulujen kanssa. TAMKissa opintojaksolla sekä liiketalouden että international business -opiskelijoita. Opetuskieli on englanti.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan tulee vielä kehittää kommunikointiaan kansainvälisessä projektissa.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään tyydyttävällä tavalla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään hyvin..
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla aktiivisesti ja tuloksellisesti projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään eriomaisesti.