Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan kehittäminen palvelumuotoilun keinoin (5 op)

Toteutuksen tunnus: NY00CV46-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2016 - 09.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2017 - 31.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Osaamisyksiköt
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Opettajat
Satu Kylmälä
Mirva Kolonen
Tanja Verho
Vastuuhenkilö
Merja Sinkkonen
Opintojakso
NY00CV46

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät
- osaa kriittisesti soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omissa kehittämisprojekteissaan
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan

Sisältö (Opintojakso)

Palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen prosessi ja menetelmät
Asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa joitain palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut osan annettuista tehtävistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt vertailemaan ja perustelemaan omaan kehittämisprojektiinsa valitsemansa palvelumuotoilun menetelmiä. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija on suorittanut annettuja tehtäviä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän on kyennyt analysoimaan menetelmien hyötyjä ja valinnut siltä pohjalta palvelumuotoilun menetelmiä omaan kehittämisprojektiinsa. Hän on osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan ja onnistunut viemään kehittämisprojektinsa toimeksiantajan toimintaan. Hän on koko projektin ajan osannut toimia yhteistyössä eri osapuolten kanssa vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija on suorittanut kiitettävästi kaikki annetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija ei tunnista palvelumuotoiluprosessin keskeisiä vaiheita ja menetelmiä. Hän ei ole kriittisesti osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua omassa kehittämisprojektissaan. Hän ei ole osannut sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan. Opiskelija ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Aika ja paikka

Pe 13.1. klo 10-11.30
La 14.1. klo 8.30-15.30
La 1.4. klo 9-16 Proakatemialla

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- tehtävät ja projektit

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

- hyväksytyt harjoitustehtävät, tarkemmat perusteet löytyvät verkkokurssilta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- verkkototeutus
- pienryhmätyöskentely, työpajat

Oppimateriaalit

Löytyy verkkototeutukselta Eliademy

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 h, vaatii sitoutumista projektin totetuttamiseen, kolme lähikertaa ja lisäksi toimeksiannon vaatima läsnäolo

Sisällön jaksotus

Kts. Eliademy

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

- sovitaan yksilökohtaisesti tarpeen mukaan

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

- harjoitustyö tehdään joko omaan organisaatioon tai ulkopuoliselle toimeksiantajalle

Kansainvälisyys

- vieraskielinen lähdemateriaali

Lisätietoja opiskelijoille

Pakollinen läsnäolo lähikerroilla ja toimeksiantajan projektiin sitoutuminen ja sen läpi vieminen

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija on tehnyt hyväksyttävästi kaikki toteutuksen harjoitustehtävät ja osoittanut tuntevansa palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmät. Harjoitustehtävissään ja kehittämisprojektissa hän on osannut soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä ja ajattelua sekä sitouttanut asiakkaat ja sidosryhmät mukaan kehitystoimintaan.

Siirry alkuun