3D Mallintaminen (6op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CN70-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 31.05.2017 - 20.08.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2017 - 01.12.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 25
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pasi Pekkanen
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Pienryhmät
- Tampere3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Ryhmät
-
16TIKOOT16 Tietojenkäsittely, ohjelmistotuotannon suuntautumispolku
- Pienryhmät
- Tampere3
- Opintojakso
- 4A00CN70
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija toteuttaa visuaalisesti toimivan mallin.
Opiskelija yhdistelee erilaisia mallinnustekniikoita.
Opiskelija soveltaa valaisumalleja.
Opiskelija toteuttaa mallin teksturoinnin.
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija tietää 3D-grafiikan perusteet.
Opiskelija hankkii mallintamisen perustaidot.
Opiskelija tuottaa mallien materiaalit.
Opiskelija toteuttaa 3-pistevalaisun.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mitä on 3D-mallintaminen?
Miten mallinnan auton?
Mitä on 3D-animaatio?
Miksi malleihin tarvitaan materialiaaleja?
Miten scene valaistaan?
Aika ja paikka
Teiskontien kampus C4-11b
maanantaisin klo 9-14
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Harjoitustyö, ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Haasteet, harjoitukset, harjoitustyö
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Harjoitukset, haasteet, harjoitustyö, lähiopetus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
6op, noin 160 tuntia
lähiopetusta n. 60 oppituntia
itsenäistä työskentelyä n. 100 tuntia
Sisällön jaksotus
Alustava aikataulu:
1: 3D-mallintamisen perusteet, primitiivit, rendaus
2: NURBS-mallintaminen, materiaalien perusteet
3: Box modelling & HyperNURBS perusteet, tekstuurit
4: Polygoni mallintaminen, tekstuurit, 3 -piste valaisu
5: Polygoni mallintaminen
6: Polygoni mallintaminen
7: Point-to-point, animointi
8: UVW mapping, projektityöskentelyä
9: Animaatio, projektityöskentelyä
10: ?, projektityöskentelyä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Passiivisuus
Tekemättömät harjoitukset
Palauttamatta jäänyt tai puutteellinen harjoitustyö
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tietää 3D-grafiikan perusteet.
Opiskelija hankkii mallintamisen perustaidot.
Opiskelija tuottaa mallien materiaalit.
Opiskelija toteuttaa 3-pistevalaisun.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija toteuttaa visuaalisesti toimivan mallin.
Opiskelija yhdistelee erilaisia mallinnustekniikoita.
Opiskelija soveltaa valaisumalleja.
Opiskelija toteuttaa mallin teksturoinnin.