Professional English for Social Work (3 cr)
Code: 7S-21-3018
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 16.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 19.03.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- English
- Teachers
- Kirsi Saarinen
- Course
- 7K00FQ28
Objectives (course unit)
Students:
-can describe their work experience
- can give detailed instructions to clients without offending them
-can interview clients and probe necessary information in a sensitive way for successful treatment or actions
-master the special terminology pertaining to their chosen client group so that they can understand professional texts.
-can write a work related report
Content (course unit)
- guidance and counselling, interviewing a client
- social benefits
- practical training report
-
Exam schedules
Kirjallinen koe ti 21.2.2017
Suullinen koe erikseen sovittuina ajankohtina.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Lähiopetus, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, itsenäiset tehtävät
Learning materials
Saarinen & Saarinen Way to welfare, opettajan antama materiaali, opiskelijoiden kokoama materiaali
Further information
Opetus alkaa ma 9.1.2017 klo 13-16
Opintojakso on tarkoitettu 15SOC-ryhmälle
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- is unable to participate in spoken communication because of his/her difficulties in spoken production /or in understanding other speakers
-pronunciation is difficult to understand
-can control a very narrow vocabulary which is not enough in order to deal with production or interaction. Uses inappropriate words and phrases repeatedly
-shows a limited control of a few simple grammatical structures
-is unable to deal with written communication in an appropriate way
-cannot produce clear and coherent text.
-has problems to find relevant information in texts on familiar matters
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-selviytyy rutiiniluonteisissa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, cv, työyksikön esittely, omasta työstä kertominen)
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan elämäntilanteeseen liittyviä , välttämättömiä tietoja sekä kirjaamaan asiakkaan antamat tiedot oikein hoidon tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
-käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa
-ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat sosiaali- ja terveysalan teksteistä
Lingvistinen osaaminen:
-Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-ääntää ymmärrettävsäti
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-opiskelija viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi)
-osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. asiointiohjeet, palveluohjaaminen)
-selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa tai elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä sekä pystyy vastaamaan asiakkaan esittämiin kysymyksiin
-käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat sosiaali- ja terveysalan teksteistä ilman apuvälineitä
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee ammattialaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääsääntöisesti oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-opiskelija viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, palaverit)
-pystyy haastattelemaan asiakkaita tilanteen edellyttämällä tavalla ja viestimään myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa ammattimaisella tavalla
-käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää sekä pääkohdat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ääntää luontevasti ja selkeästi