Oppimisen taidot (3op)
Toteutuksen tunnus: 7K00CT62-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2017 - 08.09.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 29.08.2017 - 20.10.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 40 - 44
- Opettajat
- Jouni Viidanoja
- Anne Silvan
- Johanna Granlund
- Marika Mettälä
- Vastuuhenkilö
- Anne Silvan
- Pienryhmät
- Pienryhmä th1 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä th2 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä kl1 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä kl2 (Koko: 13 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä th1
- Pienryhmä th2
- Pienryhmä kl1
- Pienryhmä kl2
- Opintojakso
- 7K00CT62
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat
mahdollisuudet kansainvälistymiseen
- osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
- ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
- osaa tuottaa asiatyylin tekstiä ja esityksiä TAMKin kirjallisen työn ohjeiden mukaisesti
- osaa käyttää tieto - ja viestintäteknologiaa hoitotyötä tukevalla tavalla
- tuntee kirjaston palvelut, osaa paikallistaa opinnoissaan tarvitsemansa aineistot ja hakea niistä tietoa
Sisältö (Opintojakso)
- omien oppimistapojen tunnistaminen
- kirjoitusviestintä
- informaatiotekniikka
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
ei ole
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjoitusviestintä: Terveyden ja toimintakyvyn edistäminen oj:n pienryhmätyöskentelyyn liittyvä essee palautetaan opettaja Johanna Granlundille (Tabula -palautusalustalle), Annelle (TH ryhmä 1 ja 2) sekä Marikalle (KL ryhmä 1 ja 2) 11.10.17 klo 16.00 mennessä.
Esseen muoto: opinnäytetyöpohja, pitää olla Johdanto + Pohdinta (ei tiivistelmää), 3 lähdettä, joista yhden pitää olla tieteellinen artikkeli/julkaisu. Muista tekstiviitteet!
Informaatiotekniikka: lähtötasotesti 6.9.17, loppukoe 21.9.17
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osa 1 Minä oppijana: osallistuminen opetukseen/leirikouluun
Osa 2 Kirjoitusviestintä, osallistuminen opetukseen ja essee
Osa 3 Informaatiotekniikka osallistuminen opetukseen, lähtötasotesti, loppukoe
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, itsenäiset verkko-opinnot, opetuskeskustelut
Minä oppijana 1op toteutuu koulun ulkopuolella leirikouluna pe 8.9.17 ja la 9.9.17. Lisätietoa ensimmäisessä tapaamisessa.
Informaatiotekniikka: osoitetaan Wordin, PowerPointin ja Excelin käyttötaidot testissä tai aiemmilla opinnoilla.
Oppimateriaalit
Verkkokurssit/tehtävät, TAMK:n kirjallisen työn ohje ja muu osoitettu materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op = kokonaistuntimäärä 81h
Sisällön jaksotus
Osa 1 Minä oppijana 1op
Osa 2 Kirjoitusviestintä 1op
Osa 3 Informaatiotekniikka 1op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty: Osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa. Osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissä. Palauttaa tehtävät ajallaan. Kirjalliset tehtävät noudattavat TAMK:n kirjallisen tehtävän ohjeistusta. Sisältö noudattaa asiatyyliä, jossa argumentoidaan monipuolisesti ja vakuuttavasti. On päässyt kurssin tavoitteisiin. On osallistunut lähiopetukseen ja verkko-opetukseen sekä leirikouluun aktiivisesti ja suorittanut annetut tehtävät tavoitteiden mukaisesti.