Skip to main content

Basics of Electrical Engineering (3 cr)

Code: 5S00BC87-3006

General information


Enrolment period
02.05.2017 - 04.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2017 - 13.10.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Electrical and Automation Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Electrical Engineering
Teachers
Heikki Yli-Rämi
Person in charge
Jarkko Lehtonen
Course
5S00BC87

Objectives (course unit)

Student is able to learn
- the basic concepts and quantities of electrical engineering
- the basics of direct and alternating currents
- the basics of electrostatics, magnetism and electromagnetic induction.

Content (course unit)

The basic concepts and quantities of electrical engineering, the basics of direct and alternating currents, the basics of electrostatics, magnetism and electromagnetic induction, measuring principles of electrical quantities.

Prerequisites (course unit)

Ei esitietovaatimuksia.

Exam schedules

Opintojakson aikana järjestetään kaksi välikoetta, joiden ajankohdat löytyvät opintojakson ajoitussuunnitelmasta. Uusintakokeet TT-yksikön virallisina uusintapäivinä, tarkennetaan myöhemmin.

Assessment methods and criteria

Opintojakson kokonaissuorituksen arviointi koostuu henkilökohtaisten palautusten, ryhmätyöskentelyn tuotosten sekä välikokeiden pisteytyksestä. Lisäksi opintojakson aikainen aktiivisuus (esim. harjoitustehtävät) arvioidaan ja se vaikuttaa osaltaan kokonaisarvosanaan.
Opintojakson arvosana (1 - 5) muodostuu kaksiosaisesti:
- Läpäisyvaatimuksena välikokeiden hyväksytty suoritus, arvosana 1 ... 3
- Aktiivinen osallistuminen (henk.koht tehtävät, pienryhmätyöskentely) korottaa tentin arvosanaa +1 ... 2

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitukset, opetuskeskustelu, yhteisöllinen oppiminen, ryhmätyöskentely, itsenäinen työskentely, verkko-opetus, tentti.

Learning materials

- J. Ahoranta: Sähkötekniikka (painos 2012 tai uudempi)
- Tabulassa sähköisesti jaettava opiskelumateriaali, harjoitustehtävät sekä tehtävänantojen palautusten pohjalta itsenäisesti/ryhmissä muodostettu materiaali

Student workload

42h kontaktiopetusta ja n. 40h itsenäistä työskentelyä

Content scheduling

Lähiopetusta n. 2 x 3h / vko lukuvuoden ensimmäisen periodin ajan. Lähitunnit koostuvat luennoista, ryhmätyöskentelystä, harjoituksista sekä mahdollisesti sähkövoimalaboratoriossa järjestettävistä demoista.
Opintojakson sisältö koostuu seuraavista kokonaisuuksista:
- Sähkötekniikan peruskäsitteet ja -suureet
- Tasasähköpiirit
- Vaihtosähköpiirit
- Sähköstatiikka
- Sähkömagnetismi

Completion alternatives

Ei ole.

Practical training and working life cooperation

Opintojakso antaa valmiudet ammatilliseen kommunikointiin sähkötekniikan peruskäsitteiden avulla.

International connections

Mahdollisesti osittain vieraskielistä opiskelumateriaalia.

Further information

Lisätietoja annetaan opintojakson aikana lähiopetuskerroilla, sekä sähköisesti Tabulan kautta. Tabulan kurssiavain annetaan opintojakson aloitustuntien yhteydessä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävän arvosanan kriteerit eivät täyty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Sähköteknisten perustietojen hallinta ja soveltava osaaminen ohjeistettuna.
Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan ja osaa toimia ryhmässä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi kyky perustella ja käyttää oppimaansa sekä työskennellä oma-aloitteisesti.
Opiskelija ottaa vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta, sekä osaa rakentavasti antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisten lisäksi syvällinen tietojen hallinta ja soveltava osaaminen, sekä kyky arvioida kriittisesti tekemiään ratkaisuja.
Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta, sekä osaa hyödyntää palautetta systemaattisesti osaamisensa kehittämiseen.

Go back to top of page