Environmental Project (10 cr)
Code: 5N00CV17-3001
General information
- Enrolment period
- 12.06.2017 - 30.08.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 22.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laboratory Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Laboratory Engineering
- Teachers
- Hilda Szabo
- Laboratoriotekniikka Virtuaalihenkilö
- Outi Heiniö
- Piia Kanto
- Course
- 5N00CV17
Objectives (course unit)
Student is able to
- apply his/her knowledge and skills in practical projects
- carry out the sampling from soil, air and water
- document the laboratory work clearly to laboratory notebook and report the results in the form of a laboratory report
- to work in projects
Content (course unit)
- application project working in environmental analytics
- fertility and heavy metal analyses of soil and identification of environmental microbes
- analysis of volatile compounds in air
- chemical and hygienic water analysis of environmental water samples
Prerequisites (course unit)
Spectrometry and Chromatography
Instrumental Analysis
Inorganic Chemistry
Spectrometry and Chromatography
Laboratory Work of Spectrometry and Chromatography
Instrumental Analysis
Laboratory Work in Instrumental Analysis
Exam schedules
1. tentti heti opintojakson päätyttyä
2 uusintatenttiä myöhemmin sovittavana ajankohtana
Evaluation methods and criteria
tehtävät, laboratoriotyöskentely ja -raportit 60%,
tentti 40%
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, laboratoriotyöskentely
näytteenotto luonnosta
Learning materials
kurssimateriaali, työohjeet (Tabula), SFS-standardit
Student workload
erillinen 2 op:n näytteenkäsittelykurssi
lähiopetus (luennot ja laboratoriotyöskentely) 120 h
itsenäinen työskentely (tehtävät, raportit, tentti) 60 h
näytteenotto 20 h
Content scheduling
Viikko-ohjelma on Tabulassa opintojakson alettua.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa ottaa ympäristönäytteitä teorisassa. Hän osaa myös suunnitella niistä tehtäviä yksinkertaisia analyysejä. Opiskelija osaa tehdä ympäristöanalyysejä ohjatusti.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa tehdä analyysejä ilma-, maa-ja vesinäytteistä saamiensa ohjeiden mukaan. Opiskelija osaa dokumentoida laboratoriotöitä ja raportoida tuloksia. Hän osaa toimia projektiryhmässä. Opiskelija osaa hahmottaa ympäristöanalytiikan merkityksen. Opiskelija osaa ympäristöanalyysien näytteenoton ja -käsittelyn periaatteet.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi opiskelija osaa tehdä analyysejä ilma-, maa-ja vesinäytteistä itse kirjallisuudesta etsimiensä ohjeiden mukaan. Opiskelija osaa dokumentoida laboratoriotyöt selkeäasti ja raportoida tulokset. Opiskelija osaa suunnitella erilaisten ympäristönäytteiden oton, käsittelyn ja analysoinnin. Hän osaa myös arvioida analyysimenetelmien ja -tulosten luotettavuutta.