Siirry suoraan sisältöön

Ohjausosaaminen ja sähköinen viestintä (3op)

Toteutuksen tunnus: 7K00CT71-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.05.2017 - 12.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2017 - 22.10.2017
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 44
Koulutus
Terveydenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Elina Botha
Vastuuhenkilö
Elina Botha
Pienryhmät
r1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
r2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
r3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
r4 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
r1
r2
r3
r4
Opintojakso
7K00CT71

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- ymmärtää ohjauksen ja opetuksen filosofiset, eettiset ja pedagogiset lähtökohdat
-osaa käyttää tilanteeseen sopivia asiakaslähtöisiä ohjaus- ja opetusmenetelmiä eri konteksteissa
-osaa käyttää ja suunnitella sähköisiä ohjausmenetelmiä ja materiaaleja
-osaa arvioida eri ohjaus- ja opetusmenetelmien vaikuttavuutta

Sisältö (Opintojakso)

-erilaiset ohjaus-/opetusfilosofiat
-ohjaus- ja opetusprosessi: tarpeen arviointi, suunnittelu, toteutus, arviointi ja kirjaaminen
-ohjaus erilaisissa kohtaamistilanteissa erilaisilla menetelmillä
-ohjaus ja viestintä tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntäen
-ohjauksen vaikuttavuuden arviointi

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Alkuvaiheen opinnoista on suoritettava 30 op ennen keskivaiheen opintoihin siirtymistä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

-

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitava ryhmätehtävä. Arvioinnissa huomioidaan ohjaustoteutukset, raportti ja vertaisarviointi.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät.

Oppimateriaalit

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 24h ja 55h itsenäistä opiskelua.

Sisällön jaksotus

Osa 1: Diva-verkkovalmennuspilottiin osallistuminen syksyllä 2016 (1op).
Osa 2: Teoriaopetus ja seminaari (2op).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Lisätietoja opiskelijoille

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin

Siirry alkuun