Pedagogical Repertoire Seminar 2 (2cr)
Code: X111B2-10-3009
General information
- Enrolment period
- 03.08.2013 - 01.09.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2015 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Mirja Kopra
- Course
- X111B2-10
Content (course unit)
Type of course
Compulsory
Level of course
Professional studies
Objective of course
Students are acquainted with the music school level teaching materials for their instrument.
They are capable of comparing and assessing basic level teaching materials.
Course contents
Becoming acquainted with and assessing teaching materials for own instrument. Discussion of learning the instrument and its playing technique.
Pianists: Pedagogy of keyboard harmony
Teaching methods
Lectures, discussion and demonstrations.
Assessment methods
Peer review, self-evaluation and teacher assessment: accepted / more work required
Prerequisites
X111B1-8 Pedagogical repertoire seminar 1
Required / Recommended reading
Will be agreed on during the course.
Name of lecturer
Principal lecturer Pekka Ahonen
Year of study
2
Semester / period
Autumn / spring
Language of instruction
Finnish
Exam schedules
Ei erillistä tenttiä.
Assessment methods and criteria
Vertais- ja itsearviointi. Pediopettajan arviointi arvosanalla hyväksytty/täydennettävä
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
lähiopetus|demonstraatiot|opetuskeskustelu|harjoitukset
Learning materials
Sovitaan opettajan kanssa erikseen
Student workload
Lähiopetus 20 tuntia, itsenäistä työskentelyä perusopetusmateriaaliin tutustumiseksi
Content scheduling
Materiaaleihin tutustuminen opiskeluvuoden aikana. Lähiopetus viikottain.
Further information
Ajankohta
1.9.2013-31.5.2014
Esitiedot
Edeltävä suoritus: Pedagoginen ohjelmistoseminaari 1
Tavoitteet
Katso seuraava kohta
Oppimistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida erilaisia opettamiseen liittyviä seikkoja
Opiskelija tuntee erilaisia instrumenttiinsa liittyviä soittotapoja
Opiskelija tuntee laajasti instrumenttinsa perusopetusmateriaalia.
Toteutustapa
Nuorisokoulutus, päiväopetus
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta