Skip to main content

Nursing Science and Nursing Research (5 cr)

Code: 7K00BK28-3030

General information


Enrolment period
28.11.2016 - 06.03.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2017 - 31.05.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Tuula-Maria Rintala
Tapio Yrjölä
Person in charge
Tuula-Maria Rintala
Course
7K00BK28

Objectives (course unit)

Students
-understand the meaning of nursing science;
-justify choices with scientific arguments;
-describe the scientific research process in nursing research;
-differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
-choose appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
-know general guidelines for project work.
-know ethical guidelines in scientific research

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-core contents of Finnish and international discussions in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use
-project work

Prerequisites (course unit)

Learning Skills and Basics of Nursing Science

Exam schedules

Tilastotiede X.X.2017
Hoitotiede ja hoitotyön tutkumus X.X.2017
1.uusinta kesäkuun uusinta
2. uusinta elokuun uusinta

Assessment methods and criteria

Osa 1. Hoitotieteen syventävät opinnot. Numeraalinen arviointi. Tentti. Osallistuminen opetukseen. painokerroin 2
Osa 2. Hoitotyön tutkimuksen perusteet. Numeraalinen arviointi. Tentti. Osallistuminen opetukseen. painokerroin 2
Osa 3. Tilastotiede. Numeraalinen arviointi. Tentti. osallistuminen opetukseen

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, opetuskeskustelu, harjoitukset, pienryhmätyöskentely

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kyngäs, H ja Lauri S. Hoitotieteen teorian kehittäminen, soveltuvin osin
Toikka T ja Rantanen, T. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta, soveltuvin osin
Nummenmaa L. 2004. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki : Tammi. opinnot
Tuomi J ja Sarajärvi A. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi, soveltuvin osin
Ajankohtaiset artikkelit
Englanniksi

Student workload

Opiskelijalle kokonaistuntimäärä on 135h, josta 40h lähiopetusta ja itsenäistä työtä sekä tentit 95 h

Content scheduling

Osa 1. Hoitotieteen syventävät opinnot
Osa 2. Hoitotyön tutkimuksen perusteet
Osa 3. Tilastotiede

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvat pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta
- opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia hoitotyön tutkimiseen
- opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta hoitotyön tutkimuksessa
- opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein

Go back to top of page