Tulevaisuudentila - tehdään yhdessä (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00BB27-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.09.2016 - 08.03.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.03.2017 - 12.05.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- esittää perustellun näkemyksensä toimialasta ja sen kehittämisestä
- tehdä näkyväksi TAMKin restonomibrändiä
- arvioida ja pohtia itseään ja ammatillista kasvuaan.
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ ominaisuuksia TAMK-restonomilla on (restonomibrändi)?
MIKSI verkostoituminen on tärkeää?
MITEN kehityn restonomiksi ja restonomina työelämän kehittäjäksi?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Laskennan tentti tiistai 11.4.2017 klo 8-11
Laskennan 1. rästitentti tiistai 25.4.2017 klo 8-11
Laskennan 2. rästitentti torstai 11.5.2017 klo 12-15
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ammatillinen osallistuminen, itse- ja vertaisarviointi 30 %
Tiimitehtävät 50 %
Essee 10 %
Tentti 10 %
Cv, kehityskeskustelu ja oma uratarina S
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Tiimityö
Projektityö (tapahtumien järjestäminen)
Itsenäiset tehtävät
Oppimateriaalit
Sovitaan opintojakson alussa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 h työtä
Sisällön jaksotus
Tiistai 7.3.2017 8-16.30 Aloitus. ”Tulevaisuutta ei ole ilman menneisyyttä; klassisesta trendeihin” – Arja
Keskiviikko 8.3.2107 8-16.30 ” Networking with International Culinary Family” by Silvia Castaño +
Ohjattua tiimityöskentelyä
Perjantai 10.3.2017 11.15-12.45 “Tulevaisuuden innovaatiot” – V.A. Heikkinen
Tiistai 14.3.2017 8-16.30 Tasapainotettu mittaristo – Mikael
Ohjattua tiimityöskentelyä
Keskiviikko 15.3.2017 8-16.30 Ohjattua tiimityöskentelyä/tiimitapaamiset
Tiistai 21.3.2017 Puhdas tulevaisuus – Eija
Ohjattua tiimityöskentelyä
Keskiviikko 22.3.2017 8-16.30 ”Verkostojohtaminen ja tapahtumamarkkinointi” – Marko Kahelin
”Verkostojohtaminen ja tapahtuman järjestäminen Case Tamperrada Pori” – Touko Setälä 14.00-15.30
Maanantai 27.3.2017 8-16 Klassisesta trendeihin –tehtävien purku + misat
Tiistai 28.3.2017 8-16 Kv-esitys + Taste of Finland - IWBAS 2017
Keskiviikko 29.3.2017 8-16 IWBAS 2017 illallisen misat + seminaarin suunnittelua
Torstai 30.3.2017 8-24 Kv-illallinen IWBAS 2017
Tiistai 4.4.2017 8-16.30 ”Miten myyn restonomibrändiä” Markkinointia ja myyntineuvotteluharjoituksia
Ohjattua tiimityöskentelyä
Keskiviikko 5.4.2017 8-16.30 Ohjattua tiimityöskentelyä
Tiistai 11.4.2017 8-16.30 Laskennan tentti klo 8-11, tiimityöskentelyä
Keskiviikko 12.4.2017 8-16.30 Ohjattua tiimityöskentelyä
Tiistai 18.4.2017 8-16.30 Ohjattua tiimityöskentelyä
Keskiviikko 19.4.2017 8-16.30 Ohjattua tiimityöskentelyä
Torstai 20.4.2017 8-16 Kansainvälisen kilpipäivän misat
Perjantai 21.4.2017 8-16 Kansainvälisen kilpipäivän misat
Lauantai 22.4.2017 9-24 World Chaîne Day -illallinen (Kansainvälinen kilpipäivä)
Tiistai 25.4.2017 8-16.30 Laskennan 1. rästitentti
Ohjattua tiimityöskentelyä
Keskiviikko 26.4.2017 8-16.30 Tiimien yhteinen tilannekatsaus; IWBAS 2017- ja kilpipäivän purku ja perehdyttäminen seminaaripäivään
URATARINAT -KIRJA PAINOON!
Tiistai 2.5.2017 Seminaarin esivalmistelupäivä
Keskiviikko 3.5.2017 8-18 Tulevaisuudentila tehdään yhdessä-seminaari
Torstai 4.5.2017 8-13 Kehityskeskustelut/Arja
Perjantai 5.5.2017 8-12 Kehityskeskustelut/Arja
Maanantai 8.5.2017 Kehityskeskustelut
Tiistai 9.5.2017 Kehityskeskustelut
Keskiviikko 10.5.2017 Kehityskeskustelut, Omat uratarinat, Uratarinat-kirjan julkaisutapahtuma
Torstai 11.5.2017 8-12 Kehityskeskustelut ja klo 12-15 Laskennan 2. rästitentti
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tapahtumien suunnittelu ja toteuttaminen yhteistyöverkostojen kanssa.
Kansainvälisyys
IWBAS 2017 kansainvälisen viikon tapahtumien järjestäminen (koulutusohjelman esittely kv-vieraille + tarjoilut, gaalaillallinen)
Silvia Castanon luento: Networking with the International Culinary Family.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opintojakson suorituksessa on puutteita.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa. Tapahtuman sisältö ja toteutus ovat perinteisiä ja toimialalle tyypillisiä. Tapahtuman näkyvyys toimialalla on vähäistä. Opiskelija on osallistunut tapahtuman suunnitteluun, toteutukseen ja seurantaan vaihtelevasti. Hän ei ole sitoutunut kokonaisuuteen. Opiskelija työskentelee tiimissään, mutta ei ota vastuuta koko tiimin toiminnasta. Hän ei kykene arvioimaan omaa tai tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu ei näy aina hänen toiminnassaan.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on suunniteltu ja toteutettu yhteistyössä alan toimijoiden kanssa verkostoja hyödyntäen. Tapahtuma saa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija ymmärtää suunnittelun, toteutuksen, seurannan ja arvioinnin mittaamisen merkityksen tapahtumassa. Opiskelija työskentelee aktiivisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy hänen toiminnassaan. Hän tuo esille restonomibrändiä.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tapahtuma on suunniteltu ja toteutettu innovatiivisella tavalla yhteistyössä alan toimijoiden kanssa uusia verkostoja luoden ja hyödyntäen. Tapahtuma tuo toimialalle uusia näkökulmia. Tapahtuma saa laajaa näkyvyyttä toimialalla. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida valittujen mittareiden avulla erilaisia tapahtumia. Opiskelija työskentelee vastuullisesti tiimissään ja kykenee arvioimaan omaa sekä tiimin muiden jäsenien työtä perustellusti. Opiskelijan ammatillinen kasvu näkyy vastuullisena ja yhteistyökykyisenä toimintana. Hän tuo esille positiivisella tavalla restonomibrändiä verkostoissa.