Boot Camp & Business and Life in Finland (6op)
Toteutuksen tunnus: 3Y00FQ13-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.01.2022 - 23.02.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.03.2022 - 31.12.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Entrepreneurship and Team Leadership (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 27
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Opettajat
- Toni Lehtimäki
- Hanna Saraketo
- Antti Vuento
- Ryhmät
-
22INFEntrepreneurship and Team Leadership, Influencers Academy 2022
- Opintojakso
- 3Y00FQ13
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
The student will be able to:
• plan and develop their own competences in accordance with the needs of the team.
• operate in Finnish study and business environment.
• develop his/her self-leadership skills in order to achieve his/her objectives
Sisältö (Opintojakso)
How are Finnish nature and history present in life in Finland?
What can we do to develop our self-leadership skills and why are those skills vital in entrepreneurship? How do I lead myself efficiently so that I can achieve my objectives?
What is entrepreneurship and how is the business environment in Finland?
What kind of language and cultural knowledge and skills do we need to be able to operate in Finnish and international business environments?
Why do we act differently in different cultures?
How do we learn to operate seamlessly in a bilingual work environment?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Passed
The students have shown their familiarity with the Finnish history and nature. They are familiar with aspects related to self-leadership and possess tools and ways for further development. They know what business enviroment is like in Finland, and how entrepreneurs work. They have shown that they understand the importance of language skills and intercultural competence when operating in various business situations.
Failed
The students have not shown their understanding of culture's connection with business. They lack tools for self-development. They are not familiar with the business or entrepreurial environment in Finland. They are not ready to study and work in bilingual and multicultural community.
Aika ja paikka
Katso Pakista/lukkarikoneesta ja seuraa viestintää Proakatemian ja tiimin kanavilla.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttejä ei ole. Osaaminen näytetään muin tavoin, esimerkiksi toimeksiantoja suorittamalla. Valmentaja / opettaja kertoo tarkemmin kurssin edetessä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
OPSin mukaisesti; itse-, tiimi-, valmentaja/opettaja- ja mahdollisesti myös asiakasarviointi tavoitteisiin peilaten.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Proakateamialla ei juurikaan ole perinteisiä luentoja tai tenttejä. Oppimistapoja ja -tilanteita ovat esimerkiksi pajat (alustukset, dialogi, työpajatyöskentely, itsenäinen opiskelu), kirjallisuus, kirjoittaminen ja julkaiseminen, asiantuntijaluennot ja muu tiedonhankinta, projektityöskentely, seminaarit, solut ja yhteiset tapahtumat. Oppiminen kytkeytyy liiketoimintaprojekteihin.
Oppimateriaalit
Kirjallisuusvinkkejä saa mm. valmentajilta, opettajilta ja toisilta tiimiyrittäjiltä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27 h opiskelijat työtä.
Sisällön jaksotus
Business and Life in FInland (Hanna)
Self Leadership (Toni)
Boot Camp in Lapland (Sotku)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Neuvoteltava valmentajan/opettajan kanssa.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Contens of the studies are connected with real life business projects' needs.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Approved
The student has demonstrated that he/she comprehends the main concepts of the topic in the context of his/her team enterprise. He/she has applied them in practice together with other team entrepreneurs. The student operates according to the chosen values and procedures.
Failed
The student knows the concepts only superficially or is not able to apply them in practice in his/her team enterprise. The student does not operate according to the chosen values and procedures.