Tutkimus markkinoinnin työvälineenä (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE36-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 24.11.2021 - 14.01.2022
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 03.01.2022 - 31.05.2022
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Laajuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Yksikkö
 - Liiketalous
 
- Toimipiste
 - TAMK Pääkampus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 40
 
- Koulutus
 - Liiketalouden tutkinto-ohjelma
 
- Opettajat
 - Pietro Albanese
 - Marja-Liisa Timperi
 
- Vastuuhenkilö
 - Pietro Albanese
 
- Ryhmät
 - 
                        20ALITAILiiketalouden tutkinto-ohjelma 2020, monimuoto, Ikaalinen
 
- Opintojakso
 - 3H00FE36
 
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Tässä opintojaksossa opitaan näkemään ongelmia, joita voidaan ratkoa tutkimuksen avulla, ja tekemään tutkimuksia erityisesti markkinoinnin tarpeisiin.
Opiskelija osaa  
- tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytäntöön,
- löytää tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja –raportin sekä toteuttaa tutkimuksen markkinoinnin tarpeisiin.
                    
Sisältö (Opintojakso)
Millainen on tutkimusprosessi?   
Miten tutkimusideaa kehitellään?  
Miten valitaan tutkimusongelma/-kysymys?   
Mitä tutkimusmenetelmiä on olemassa ja miten niitä käytetään?   
Miten tehdään tutkimussuunnitelma ja tutkimusraportti?  
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?
                    
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija hallitsee muutamia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa toteuttaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.
                    
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija ei osaa muotoilla tutkimuskysymyksiä eikä suunnitella tai toteuttaa tutkimusta markkinoinnin tarpeiden selvittämiseksi.
                    
Arviointiasteikko
0-5