Siirry suoraan sisältöön

Brändinhallinta (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H-335-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.11.2017 - 07.01.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2018 - 13.04.2018
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kirsi Tanner
Vastuuhenkilö
Kirsi Tanner
Opintojakso
3H-335

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija syventää markkinoinnin osaamista brändinhallinnan erityiskysymyksiin teorian opiskelun ja ryhmätyöskentelyn kautta.

Opiskelija
- selittää, millaisia asioita liittyy brändin rakentamiseen ja millaiset asiat auttavat tekemään brändistä vahvan ja erottuvan
- integroida markkinointiviestintäkeinot ja huomioida niitä kokonaisvaltaisesti
- hyödyntää sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän tarjoamia mahdollisuuksia
- soveltaa brändäykseen liittyviä malleja, viitekehyksiä ja työkaluja.

Sisältö (Opintojakso)

Miten yritys voi rakentaa ja vahvistaa brändiä?
Miten integroidaan viestinnän eri tavoitteet ja keinot keskenään?
Miten voidaan hyödyntää sosiaalia medioita markkinointiviestinnässä?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

2. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Aika ja paikka

Tammi-huhtikuu 2018. Viikoilla 3-6 kerran viikossa (torstaisin?) ja viikoilla 7-15 kaksi kertaa viikossa.
Projektin kansainväliset tiimit työskentelevät virtuaalisesti. Tamkissa ohjausta lähikertojen yhteydessä.
Kansainvälinen projektin Kick-off Hollannissa on 11.-16.2. ja päätöskonferenssiviikko Tsekeissä on 10.-14.4.2018. Kick-off viikon aikana opetusta. Virtuaaliyhteys on Hollantiin ja Tsekkeihin niillä, jotka eivät osallistu opintomatkaan. Opintomatkasta erilliset opintopisteet. Opintomatkat eivät ole pakollisia. Mahdollista saada stipendi matkakuluihin.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tehtävä ennen projektin alkua, projektin tuotokset:: analyysi ja brändistrategia esityksineen. Brändistrategian esitys 12.4.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Projektin tuotokset esityksineen ja prosessi.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Projektityöskentely, kansainväliset videokonferenssit ja videoneuvottelut, itsenäinen tiedonhaku, analyysi- ja suunnittelutyö, kansainvälinen virtuaalinen tiimityö. Aito toimeksiantaja.

Oppimateriaalit

Englanninkielistä esim. J. N. Kapferer: The new strategic brand management ja K. Floor, K. 2006. Branding a Store. Amsterdam: BIS Publishers.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksen yhteydessä työpajat, luennot ja videotapaamiset ja -konferenssit 75 tuntia, itsenäinen työskentely 58 tuntia. Opintojakso on ajalla 15.1.-13.4.2018 tiistai- ja torstai-iltapäivisin (alustava tieto). Viikoilla 3-6 kerran viikossa (torstaisin?) ja viikoilla 7-15 kaksi kertaa viikossa.
Lisäksi opintomatkoja, joista erilliset opintopisteet. Toteutetaan tiimeissä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson tuotokset: brändiosaaminen, tiedonkeruun suunnittelu ja toteuttaminen, analyysin ja brändistrategian laatiminen asiakkaalle.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tsekkiläinen asiakas.

Kansainvälisyys

Kansainväliset opiskelijat, opettajat, asiakas ja kansainvälinen projekti. Kansainvälisiä vierailijoita Tamkissa ja opintomatkat Hollantiin ja Tsekin tasavaltaan. Opintomatkat eivät pakollisia.

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutetaan yhteistyössä tsekkiläisen ja hollantilaisten korkeakoulujen kanssa. TAMKissa opintojaksolla sekä liiketalouden että international business -opiskelijoita. Opetuskieli on englanti.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijan tulee vielä kehittää kommunikointiaan kansainvälisessä projektissa.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään tyydyttävällä tavalla.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään hyvin..

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla aktiivisesti ja tuloksellisesti projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään eriomaisesti.

Siirry alkuun