Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (2op)

Toteutuksen tunnus: 7Y00CJ59-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.05.2015 - 31.05.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Fysioterapeutti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Hyvinvointiteknologian ylempi tutkinto-ohjelma (tekniikan ja liikenteen ala)
Opettajat
Lea Saarni
Vastuuhenkilö
Lea Saarni
Opintojakso
7Y00CJ59

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa käyttää soveltavan tutkimuksen tutkimusmenetelmiä ja työelämän kehittämistarpeisiin soveltuvia kehittämismenetelmiä.
Opiskelija osaa valita kuhunkin tarpeeseen sopivat tutkimuksellisen kehittämistoiminnan menetelmät.
Opiskelija osaa kirjoittaa englanninkielisen opinnäytetyö-/konferenssiabstractin ja keskustella asiasisällöistä englanniksi.

Sisältö (Opintojakso)

Tutkimus- ja kehittämisprosessi; Tutkimusmenetelmät; Kehittämismenetelmät; Scientific writing and presentation skills.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pienryhmätehtävät, kirjalliset tehtävät, käytännön projektityö.

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot ja ryhmäkeskustelut sekä -tehtävät.

Oppimateriaalit

Jaetaan tunneilla.

Lisätietoja opiskelijoille

Osaamistavoite: Opiskelija osaa kirjoittaa englanninkielisen opinnäytetyö-/konferenssiabstractin ja keskustella asiasisällöistä englanniksi,
ja Sisältö: Scientific writing and presentation skills --> scientific writing toteutuu opinnäytetyön yhteydessä, ei tämän opintojakson aikana ja Presentation skills toteutuu vain so-te ryhmän Evidence Based Practise and Technologies -opintojakson yhteydessä.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei osaa valita työelämän kehittämistarpeeseen sopivia tutkimuksellisen kehittämistoiminnan ja ideoinnin menetelmiä.
Opiskelija ei osaa käyttää ideoinnin, soveltavan tutkimuksen tutkimusmenetelmiä ja työelämän kehittämistarpeisiin soveltuvia kehittämismenetelmiä. Tämä näkyy opiskelijan käytännön oppimistehtävien toteutuksissa, jotka ovat suurelta osin puutteellisia ja menetelmävalinnat vääriä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa valita joitakin työelämän kehittämistarpeeseen sopivia ideointimenetelmiä ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan menetelmiä, mutta perustelut jäävät puuttumaan.
Opiskelija osaa perustasoisesti käyttää ideointimenetelmiä ja soveltavan tutkimuksen tutkimusmenetelmiä sekä työelämän kehittämistarpeisiin soveltuvia kehittämismenetelmiä, joka näkyy opiskelijan käytännön oppimistehtävien toteutuksissa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa perustellusti valita tapauskohtaisesti työelämän kehittämistarpeeseen sopivat ideointimenetelmät ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan menetelmät.
Opiskelija osaa soveltaa melko hyvin ideointimenetelmiä, soveltavan tutkimuksen tutkimusmenetelmiä ja työelämän kehittämistarpeisiin soveltuvia kehittämismenetelmiä, joka näkyy opiskelijan käytännön oppimistehtävien toteutuksissa.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa perustellusti valita tapauskohtaisesti työelämän kehittämistarpeeseen sopivat ideointimenetelmät ja tutkimuksellisen kehittämistoiminnan menetelmät.
Opiskelija osaa soveltaa laajasti ja luotettavasti soveltavan tutkimuksen tutkimusmenetelmiä ja työelämän kehittämistarpeisiin soveltuvia kehittämismenetelmiä sekä ideointimenetelmiä, joka näkyy opiskelijan käytännön oppimistehtävien toteutuksissa.

Siirry alkuun