Henkilökohtainen myyntityö ja asiakaspalvelu (3op)
Toteutuksen tunnus: 4A00CM87-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 10.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 06.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa myyntitilanteita.
Opiskelija osaa neuvotella projektitoimeksiannosta
Opiskelija osaa neuvotella ylläpitosopimuksesta
Opiskelija osaa analysoida asiakaspalveluprosessia
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa analysoida myynti ja asiakaspalvelutilanteita sekä ulkoisten että sisäisten asiakkaiden kanssa.
Opiskelija tunnistaa omat vahvuutensa myynti- ja asiakaspalvelutyössä.
Opiskelija ymmärtää projektien myymisen vaihtoehdot
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten esittelen ja myyn tuotteen tai palvelun?
Miten rakennan asiakkuuden?
Mistä asiakkaan kanssa pitää sopia?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kirjatenttitehtävä noin 3 vkoa aloituksesta
Lopputenttitehtävät + arviointipalaute noin viikko ennen opintojakson päättymistä
Uusintatenttimahdollisuus noin kuukauden kuluessa opintojakson päättymisestä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esitykset ja palautukset 60 %
Harjoitustyö 40 %
Kaikki vaaditut palautukset tehtävä
Poissaolo vaikuttaa laskevasti arvosanaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27 h / op:
lähiopetus 35%
tuntitehtävät 35%
harjoitustyöt 30%
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa myyntitilanteita.
Opiskelija osaa neuvotella projektitoimeksiannosta
Opiskelija osaa neuvotella ylläpitosopimuksesta
Opiskelija osaa analysoida asiakaspalveluprosessia
Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa analysoida myynti- ja asiakaspalvelutilanteita sekä ulkoisten että sisäisten asiakkaiden kanssa.
Opiskelija tunnistaa omat vahvuutensa myynti- ja asiakaspalvelutyössä.
Opiskelija ymmärtää projektien myymisen vaihtoehdot
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Miten esittelen ja myyn tuotteen tai palvelun?
Miten rakennan asiakkuuden?
Mistä asiakkaan kanssa pitää sopia?
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisia myyntitilanteita, projektitoimeksiantoja, ylläpitosopimuksia ja analysoida asiakaspalveluprosesseja.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa myyntitilanteita, projektitoimeksiantoja, ylläpitosopimuksia ja analysoida asiakaspalveluprosesseja.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa haasteellisia myyntitilanteita, projektitoimeksiantoja, ylläpitosopimuksia ja analysoida asiakaspalveluprosesseja.