Skip to main content

Professional English for Social Work (3 cr)

Code: 7S-21-3013

General information


Enrolment period
01.01.2016 - 14.02.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kirsi Saarinen
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
7K00FQ28

Objectives (course unit)

Students:
-can describe their work experience
- can give detailed instructions to clients without offending them
-can interview clients and probe necessary information in a sensitive way for successful treatment or actions
-master the special terminology pertaining to their chosen client group so that they can understand professional texts.
-can write a work related report

Content (course unit)

- guidance and counselling, interviewing a client
- social benefits
- practical training report
-

Exam schedules

Suullinen koe 18.4.2016
Kirjallinen koe 21.4.2016

Assessment methods and criteria

suullinen ja kirjallinen näyttö, harjoitustyöt, suullinen ja kirjallinen koe

Assessment scale

0-5

Teaching methods

-yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely

Learning materials

Saarinen & Saarinen: Way to Welfare. English for Social Services
Opettajan materiaali
opiskelijoiden kokoama materiaali

Further information

Avoin kv-vaihto-opiskelijoille.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- is unable to participate in spoken communication because of his/her difficulties in spoken production /or in understanding other speakers
-pronunciation is difficult to understand
-can control a very narrow vocabulary which is not enough in order to deal with production or interaction. Uses inappropriate words and phrases repeatedly
-shows a limited control of a few simple grammatical structures
-is unable to deal with written communication in an appropriate way
-cannot produce clear and coherent text.
-has problems to find relevant information in texts on familiar matters

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille/ryhmille
• kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan/ elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
• ääntää yleensä ymmärrettävästi
• löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
• käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• - antaa ja perustelee yksilölliset ohjeet tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. asiointiohjeet ja palveluohjaaminen)
• - selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa/elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä, kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon/palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin.
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Go back to top of page