Tutkimus- ja kehittämisosaaminen (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7R00BI40-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.05.2016 - 30.09.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Röntgenhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 34
- Koulutus
- Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Marja Jaronen
- Tapio Yrjölä
- Opintojakso
- 7R00BI40
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-hallitsee systemaattisen tiedonhaun perusteet ja osaa hakea tietoa viitetietokannoista ja arvioida sitä kriittisesti sekä hyödyntää kirjaston palveluita
-tuntee tieteellisen tutkimuksen rakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
-tietää keskeisimmät tilastotieteen peruskäsitteet
-osaa tehdä tilastolliset peruslaskutoimitukset tilastolaskentaohjelmia hyödyntäen
-osaa lukea ja tulkita tilastollisia menetelmiä käyttäviä tutkimuksia
Sisältö (Opintojakso)
-tutkimustyön vaiheet
-viitetietokantojen käyttö
-tilastomateriaalin kerääminen, käsittely ja tilastollinen testaaminen
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Menetelmäopinnot: Tabulassa kirjoitettava oppimispäiväkirja (graduanalyysi), verkkokeskusteluna. Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista. Arviointi hyväksytty-hylätty
Kirjallinen arvioitava työ
Tilastotiede: tentti
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, keskustelut, itsenäinen työskentely, verkko-oppimispäiväkirja (graduanalyysi)
Tilastotiede:Luennot, harjoitukset, itsenäinen työskentely
Oppimateriaalit
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara (2013) Tutki ja Kirjoita
Tuomi (2008) Tutki ja lue
Tilastotiede: Tabulassa verkkomateriaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Menetelmäopinnot 1 op syksy 2016, josta itsenäisen työn osuus 15h
Sisällön jaksotus
Oppimispäiväkirja (graduanalyysi) kirjoitetaan jokaisen opetuskerran jälkeen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Oppimispäiväkirja (graduanalyysi) tai graduanalyysi
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
80% läsnäolovaatimus ei täyty (2h saa olla pois) ja/tai opiskelija ei kirjoita oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kirjallisesta työstä on erotettavissa eri osat. Lähteitä on käytetty pintapuolisesti ja kritiikittömästi. Työ on referaatti aihealueesta. Kirjallisen työn ulkoasu on jokseenkin ohjeen mukainen
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kirjallinen työ on kokonaisuus ja työstä on erotettavissa eri osiot. Tekijä käsittelee työssään aihealuetta monipuolisesti. Lähteet ovat ajantasaisia ja niitä on käytetty johdonmukaisesti ja kriittisesti. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kirjallinen työ on looginen ja kattava kokonaisuus aihealueelta. Lähteitä käytetään monipuolisesti ja kriittisesti, aiheen käsittely on rajattu tarkoituksenmukaisesti. Tekstissä on nähtävissä tekijän aiheen monipuolinen hallinta. Kirjallisessa työssä on nähtävissä kriittistä dialogia aihealueelta. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Menetelmäopinnot:
Hyväksytty: Opiskelija tekee joko opppimispäiväkirjatehtävän, johon liittyy aktiivinen keskustelu jokaisen teeman osalta tai tekee hyväksytysti TAMKin raportointiohjeen mukaisesti graduanalyysin, jossa käsittelee ohjeen mukaisia teemoja.
Hylätty: ei tee oppimispäiväkirjatehtävää tai vaihtoehtoisesti gradu-analyysia.