Research and Development Skills (3 cr)
Code: 7R00BI40-3003
General information
- Enrolment period
- 09.05.2016 - 30.09.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2016 - 31.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Radiography and Radiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 34
- Degree programmes
- Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
- Teachers
- Marja Jaronen
- Tapio Yrjölä
- Course
- 7R00BI40
Objectives (course unit)
Students
-master systematic search for information and are able to assess it critically and utilize library services
-master the structure of scientific research, principles of ethics, the meaning of reliability in research and the principles of research methods
-know the main concepts of statistics
-master the production and description of statistics and can calculate the most common key figures
-are able to read and interpret research reports which include statistics
Content (course unit)
-structure of scientific research
-systematic search of information
-data collection and statistic analysis
Assessment methods and criteria
Menetelmäopinnot: Tabulassa kirjoitettava oppimispäiväkirja (graduanalyysi), verkkokeskusteluna. Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista. Arviointi hyväksytty-hylätty
Kirjallinen arvioitava työ
Tilastotiede: tentti
Teaching methods
Luennot, keskustelut, itsenäinen työskentely, verkko-oppimispäiväkirja (graduanalyysi)
Tilastotiede:Luennot, harjoitukset, itsenäinen työskentely
Learning materials
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara (2013) Tutki ja Kirjoita
Tuomi (2008) Tutki ja lue
Tilastotiede: Tabulassa verkkomateriaali
Student workload
Menetelmäopinnot 1 op syksy 2016, josta itsenäisen työn osuus 15h
Content scheduling
Oppimispäiväkirja (graduanalyysi) kirjoitetaan jokaisen opetuskerran jälkeen
Completion alternatives
Oppimispäiväkirja (graduanalyysi) tai graduanalyysi
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
80% läsnäolovaatimus ei täyty (2h saa olla pois) ja/tai opiskelija ei kirjoita oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallisesta työstä on erotettavissa eri osat. Lähteitä on käytetty pintapuolisesti ja kritiikittömästi. Työ on referaatti aihealueesta. Kirjallisen työn ulkoasu on jokseenkin ohjeen mukainen
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen työ on kokonaisuus ja työstä on erotettavissa eri osiot. Tekijä käsittelee työssään aihealuetta monipuolisesti. Lähteet ovat ajantasaisia ja niitä on käytetty johdonmukaisesti ja kriittisesti. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kirjallinen työ on looginen ja kattava kokonaisuus aihealueelta. Lähteitä käytetään monipuolisesti ja kriittisesti, aiheen käsittely on rajattu tarkoituksenmukaisesti. Tekstissä on nähtävissä tekijän aiheen monipuolinen hallinta. Kirjallisessa työssä on nähtävissä kriittistä dialogia aihealueelta. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Menetelmäopinnot:
Hyväksytty: Opiskelija tekee joko opppimispäiväkirjatehtävän, johon liittyy aktiivinen keskustelu jokaisen teeman osalta tai tekee hyväksytysti TAMKin raportointiohjeen mukaisesti graduanalyysin, jossa käsittelee ohjeen mukaisia teemoja.
Hylätty: ei tee oppimispäiväkirjatehtävää tai vaihtoehtoisesti gradu-analyysia.